Grupa Canal+ ma już ponad 20 mln abonentów. Jej przychody wzrosły do około 1,4 mld euro

Przychody Grupy Canal+ wzrosły w pierwszym kwartale br. o 9,6 proc. w stosunku do ubiegłego roku i osiągnęły wartość 1,372 mld euro. Liczba abonentów na koniec marca br. wyniosła 20,1 mln. To efekt zagranicznej działalności płatnej telewizji francuskiego koncernu.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
Grupa Canal+ ma już ponad 20 mln abonentów. Jej przychody wzrosły do około 1,4 mld euro

W poniedziałek francuski koncern Vivendi, który jest właścicielem m.in. Canal+, przedstawił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 r. Jak wynika z raportu, Grupa Canal+ miała 1,372 mld euro przychodu w pierwszym kwartale br., co oznacza wzrost o 9,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. Jak dodaje Vivendi, wynika to z działalności płatnej telewizji na międzynarodowych rynkach.

Całkowita liczba abonentów (indywidualnych i zbiorowych) Grupy Canal+, która teraz obejmuje również działalność M7 (płatna telewizja satelitarna, przejęta we wrześniu 2019 r. za 1,2 mld euro; działająca m.in. w Austrii, Belgii, Holandii Czechach, na Słowacji) wyniosła 20,1 mln na koniec pierwszego kwartału 2020 r., w porównaniu do 16,7 mln w pierwszym kwartale 2019 r. W tym jest 8,4 mln subskrypcji we Francji (ponad 7,8 mln indywidualnych abonentów).

Przychody z działalności telewizyjnej we Francji nieznacznie spadły (0,7 proc.), wzrosła jednak liczba indywidualnych abonentów o 62 tys. rok do roku.

Przychody z zagranicznej działalności Canal+ wzrosły o 35,3 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2019 r. dzięki dużemu wzrostowi liczby abonentów (+3,5 mln), który był spowodowany rozwojem organicznym, ale też integracją z M7.

Jak dodaje Vivendi, kryzys spowodowany pandemią koronawirusa wpływa na wszystkie źródła przychodów Grupy Canal+, więc koncern uważnie przegląda swoje wydatki i inwestycje. Na wniosek rządu francuskiego przełożono na 7 kwietnia 2020 r. uruchomienie Disney+ we Francji, początkowo zaplanowane na 24 marca.

Lepsze wyniki Universal Music Group

Przychody Vivendi wyniosły 3,879 mld euro w pierwszym kwartale br., co oznacza wzrost o 11,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. Ten wynik koncern zawdzięcza głównie wzrostowi w Universal Music Group MG (+267 mln euro) oraz Grupie Canal+ (+120 milionów euro, w tym 102 miliony euro związane z M7).

Francuski koncern zapewnia, że pandemia COVID-19 miała dotąd ograniczony wpływ na jego przychody za pierwszy kwartał 2020 r., jednak niektóre jego firmy odnotowały z powodu kryzysu gorsze wyniki w marcu. Dotyczy to Havas Group (międzynarodowa agencja reklamowa), Editis (grupa wydawnicza) i Vivendi Village (gry komputerowe).

Vivendi dodaje, że nie wiadomo, jak pandemia wpłynie na roczne wyniki koncernu, przewiduje jednak, że w tych trzech firmach spadną one w drugim kwartale 2020 r., ale główne przedsiębiorstwa koncernu będą nadal odporne na koronawirusa.

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Universal Music Group (UMG) wyniosły 1,769 mld euro, co stanowi wzrost o 12,7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Przychody z nagrań muzycznych wzrosły o 13,1 proc. dzięki wzrostowi przychodów z subskrypcji i transmisji strumieniowych (+16,5 proc.) oraz opłat licencyjnych. Wśród najlepiej sprzedających się nagrań muzycznych za pierwszy kwartał 2020 r. znalazły się nowe wydania japońskiej grupy King&Prince, Justina Biebera, Eminema i The Weeknd.

Spadek w działalności reklamowej i wydawniczej

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Grupy Havas wyniosły 524 mln euro, co oznacza spadek o 3,3 proc. Jak wyjasnia Vivendi, to wpływ obecnego globalnego kryzysu na branżę reklamową, który różni się w zależności od regionów, firm i sektorów, w których działają klienci.

W większości krajów europejskich, poza wielką Brytanią, Havas odnotowuje spadki. Jak przewiduje Vivendi, drugi kwartał 2020 r. niewątpliwie odbije się na wynikach agencji reklamowej. "Mimo panademii marki muszą nadal kmunikować się w tym okresie. Grupa Havas mobilizuje wszystkie swoje zasoby, aby monitorować szybką zmianę zachowań konsumentów i lepiej przewidywać potrzeby komunikacyjne klientów. Jednocześnie dostosowuje koszty operacyjne, aby zapewnić rentowność grupy" - zapewnia Vivendi.

Przychody wydawnictwa Editis wyniosły 116 mln euro, co stanowi spadek o 14,3 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 r. Dotyczy to głównie marca, ponieważ izolacja i blokada działalności negatywnie wpłynęła na przemysł wydawniczy (większość punktów sprzedaży została zamknięta). Spadły przychody z wydawnictw edukacyjnych i literatury, wzrosły jednak przychody z e-learning i audiobooków. Przed blokadą, w lutym br. książka Michela Bussiego "Au soleil redoutéin" ("W przerażającym słońcu"), stała się bestsellerem. Editis potwierdził także swoją wiodącą pozycję w segmencie książek YouTuberów i influencerów (40 proc. udziału w rynku).

Vivendi to francuski koncern mediowy, który działa na rynku muzycznym, telewizyjnym, telekomunikacyjnym, filmowym, wydawniczym, internetowym oraz gier komputerowych. W skład koncernu wchodzi wiele firm obecnych na całym świecie, także i w Polsce, m.in. ITI Neovision, grupa Canal+, Universal Music Group czy SFR (francuska sieć telefonii komórkowej). Na czele firmy stoi Jean-François Dubos.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online