Grupa Carrefour na plusie mimo pandemii. W Polsce słabszy wynik

W pierwszym kwartale br. sprzedaż  like-for-like (LFL)  grupy Carrefour wzrosła o 4,2 proc. W kanale internetowym sprzedaż poszybowała aż o 56 proc. W Polsce sprzedaż porównywalna spadła o 2,3 proc. rok do roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W rodzimej Francji sprzedaż porównywalna wzrosła w pierwszym kwartale br. o 3,5 proc. w skali roku. Dobre wyniki detalista notuje także w Hiszpanii (+ 1,7 proc. LFL), Brazylii (+ 11,6 proc. LFL), Belgii (+2,9 proc. LFL).

Wartość sprzedaży z VAT całej grupy Carrefour wyniosła w analizowanym okresie 18,577 mld euro.

grafika

Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefour, podsumowując wyniki kwartale, wskazuje na wzrost sprzedaży dorównujący marcowi 2020 roku, czyli na początku kryzysu pandemicznego.

- Nasz model wzrostu, oparty na doskonałości operacyjnej, konkurencyjności i sile naszej oferty omnichannel, przekłada się na wzrost udziału w rynku w głównych dla nas krajach. Jest to szczególnie widoczne we Francji, gdzie osiągnęliśmy lepsze wyniki niż rynek we wszystkich formatach.  Zgodnie z naszą polityką alokacji kapitału, korzystamy z okazji, jaką stwarzają obecne warunki rynkowe, aby ogłosić wykup akcji własnych - skomentował Alexandre Bompard.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/carrefour-sklepy-supeco-oferta ##

W e-commerce Carrefour odnotowuje wzrost sprzedaży o 56 proc. w I kw. 2021 roku  ( w porównaniu do wzrostu 45 proc. w I kw. 2020 r.). Sieć prognozuje, że w 2022 roku sprzedaż żywności w e-commerce osiągnie wartość 4,2 mld euro.

 W pierwszym kwartale grupa Carrefour otworzyła 559 sklepów, 9 sklepów pod marką Atacadão i 20 Supeco.

Słabsze wyniki Carrefour w Polsce

W Polsce sprzedaż like-for-like spadła o 2,3 proc. rdr., mimo to w raporcie uznano to za "solidne wyniki", biorąc pod uwagę konkurencję i zamknięcie centrów handlowych. Sprzedaż z uwzględnieniem aktualnego kursu waluty spadła o 6,1 proc., bez uwzględniania wahań kursów walut o 1,3 proc.

Carrefour ma w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu