Havas jest trzecią grupą holdingową z branży reklamowej, która opublikowała wyniki za trzeci kwartał, po Publicis Groupe i Omnicom. Pierwsza odnotowała wzrost organiczny na poziomie 5,3 proc, a druga - 3,3 proc.
W całym roku Omnicom spodziewa się wzrostu organicznego na poziomie 4 proc., natomiast Publicis Groupe podwyższyło swoją prognozę do wzrostu od 5,5 proc. do 6 proc.
W swoim raporcie zysków za trzeci kwartał Vivendi nie przedstawiło prognoz wzrostu Havas na cały rok. Jednak w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku grupa Havas wzrosła organicznie o 4,3 proc.
Firma podaje, że wszystkie jej dywizje i regiony geograficzne odnotowały pewien wzrost. Spółka nie wyszczególniła wzrostu poszczególnych jednostek. I tak: Ameryka Północna wzrosła o 3 proc., a Europa o 1,5%. Region Azji i Pacyfiku zyskał 2 proc., a Ameryka Łacińska, najmniejszy region, wzrósł o 51 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/shell-wybral-havas-do-globalnej-obslugi-mediowej,7169481834899585a ##
Do tej pory firma sfinalizowała sześć przejęć w 2023 r., w tym większościowy pakiet udziałów w brytyjskiej agencji kreatywnej Uncommon Creative Studio. We wrześniu Havas ujawnił plany utworzenia nowej sieci sprzedaży detalicznej we współpracy z firmą Mirakl, zajmującą się oprogramowaniem do handlu elektronicznego. Na początku tego miesiąca grupa Havas rozszerzyła współpracę z firmą Adobe, aby zapewnić jej dostęp do narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji firmy Adobe, w tym Adobe Firefly.
Przez pierwsze dziewięć miesięcy przychody netto Havas wyniosły ponad 1,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.











