Grupa IMS: wpływy 18 proc. w górę, zysk zmalał wskutek inwestycji

Zajmująca się marketingiem sensorycznym Grupa IMS w pierwszej połowie br. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych w skali roku o 18 proc. do 27,87 mln zł oraz spadek zysku netto o 11 proc. do 3,85 mln zł. - Ponieśliśmy w I półroczu 2019 szereg wydatków inwestycyjnych, które, jesteśmy przekonani, zaowocują w najbliższej przyszłości - komentuje wiceprezes spółki Piotr Bielawski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa IMS: wpływy 18 proc. w górę, zysk zmalał wskutek inwestycji

Grupa IMS oferuje usługi przede wszystkim z zakresu audiomarketingu (przygotowywanie i emisja personalizowanych formatów muzycznych), wideomarketingu (komunikacja wizualna na nośnikach digital signage) oraz aromamarketingu (dobór i emisja spersonalizowanych nut zapachowych dla wybranych grup klientów).

W minionym półroczu jej wpływy z abonamentów audio i wideo wyniosły 10,07 mln zł, wobec 8,22 mln zł rok wcześniej. Przychody z usług reklamowych audio i wideo wzrosły w skali roku z 7,72 do 8,51 mln zł, a z abonamentów aromamarketingu - z 3,25 do 3,84 mln zł.

Liczba usługiwaniach przez firmę lokalizacji abonamentowych zwiększyła się o 35 proc. do 18,2 tys.

Wzrosły też wpływy z systemów digital signage (z 1,79 do 1,9 mln zł), eventów (z 1,59 do 1,61 mln zł) oraz pozostałe przychody (z 1,08 do 1,95 mln zł).

grafika

Zysk w dół, bo firma dużo inwestuje

Wydatki operacyjne Grupy IMS zwiększyły się w minionym półroczu dużo mocniej od wpływów - o 28 proc. do 18,19 mln zł. -W celu podtrzymania dynamicznego rozwoju Grupy ponieśliśmy w I półroczu 2019 szereg wydatków inwestycyjnych, które, jesteśmy przekonani, zaowocują w najbliższej przyszłości - uzasadnia Piotr Bielawski, wiceprezes IMS.

Firma wylicza, że w br. zatrudniła blisko 30 osób (zdecydowaną większość w spółce zależnej Mood Factory, która w konsekwencji zanotowała wzrost kosztów o 0,5 mln zł, wydała o 0,4 mln zł więcej na działania marketingowo-komunikacyjne, a także zainwestowała 0,4 mln zł dwa projekty: urządzenie do aromamarketingu Aroma Naext Generation (zostanie wdrożone u klientów w czwartym kwartale br.) oraz własne biblioteki muzyczne.

Zysk EBITDA Grupy IMS zmalał w skali roku o 1 proc., a zysk netto przypisany jednostce dominującej w grupie kapitałowej - o 11 proc. do 3,85 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/piotr-kabaj-prezesem-spolki-z-grupy-ims,7170864144078465a ##

- W 2016 roku ponieśliśmy spore, lecz mniejsze niż obecnie, wydatki na zwiększenie potencjału ludzkiego oraz marketing, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki w latach 2017-2018. Wystarczy wspomnieć, że zysk EBITDA w 2016 roku wyniósł ok. 10,9 mln zł, podczas gdy w 2018 roku już ok. 16,6 mln zł. Spodziewamy się, że aktualnie ponoszone nakłady inwestycyjne, dadzą jeszcze lepsze rezultaty niż poprzednio - przypomina Piotr Bielawski.

grafika

IMS od wiosny 2012 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Głównymi akcjonariuszami firmy są Dariusz Lichacz (19,12 proc.), Michał Kornacki (18,66 proc.), TFI Opera (13,08 proc.) i Artur Czeszejko-Sochacki (10,36 proc.).

W środę na koniec sesji za akcję IMS płacono 3,72 zł, co daje kapitalizację w wysokości 120,43 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów