Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku EBITDA

W 2021 roku Grupa naTemat osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 16,85 mln zł, a zysk EBITDA zwiększył się o 34 proc. do 3,39 mln zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Kolejny rok wzrostów to konsekwentna strategia sprzedaży połączona ze zmianami w serwisach - komentuje Paulina Plenkiewicz, szefowa Grupy naTemat.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku EBITDA

Grupa naTemat zarabia z emisji reklam i realizacji innego typu kampanii marketingowych w jej serwisach: portalu ogólnoinformacyjnym naTemat.pl, serwisie biznesowo-technologicznym INNPoland.pl, parentingowym MamaDu.pl, fatheringowym dadHero.pl, satyrycznym ASZdziennik, a także projekcie BRID uruchomionym wiosną ub.r. w ramach programu grantowego Google.

- Udało się nam stworzyć unikatową ofertę reklamową, która okazała się być kluczem do sukcesu. Zadziałała strategia  oparta o reklamę natywną, której na polskim rynku jesteśmy pionierami. Kluczową kwestią dla osiągania przez nasze serwisy  wzrostów, jest ścisła współpraca pomiędzy zespołem kreatywnym a działem sprzedaży - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Monika Wdowiak, dyrektor biura reklamy Grupy naTemat.

- Nowoczesny, innowacyjny, niestandardowy, często personalizowany kontent pozwala oferować naszym klientom atrakcyjny produkt, mocno wyróżniający się na rynku. Prześcigamy konkurencję dzięki naszej szybkości działania, dostosowaniu oferty do potrzeb klientów, śledzeniu i wdrażaniu światowych trendów oraz odwadze w tworzeniu własnych innowacji - dodaje.

W Grupie naTemat już ponad 100 osób

- W 2021 dołączyło do nas ponad 20 osób, dzięki czemu Grupę naTemat współtworzy już blisko 100 osób. Pozyskaliśmy z rynku nowe kompetencje, a wewnątrz grupy pojawiły się nowe obszary - opisuje Michał Mańkowski, redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat.

- Dostosowaliśmy system wydawniczy do rosnącej organizacji, tworzymy nowe produkty na każdej platformie: tekst, wideo, audio, social i na każdej udaje się to robić skutecznie - wylicza.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/damian-jan-borecki-marta-kabulska-i-anna-kaczmarek-awansowali-w-grupie-natemat,7170055264392833a ##

Od wiosny ub.r. swój podcast wideo „Allegro ma non troppo, czyli godzina z Jackiem” prowadzi w naTemat Jacek Pałasiński, a w połowie roku Magdalena Stokłosa zaczęła tworzyć podcast informacyjny.

Jesienią na INNPoland.pl (Grupa naTemat) uruchomiono sekcję INN:Magazyn z reportażami, wywiadami i felietonami, jej redaktor prowadzącą została Iga Kołacz. W ASZdziennik.pl szefem produktu został Jakub Smaga, a redaktorem naczelnym - Łukasz Jadaś. Grupa naTemat zaczęła też współpracę z kilkorgiem korespondentów w Polsce i za granicą (m.in. z Jackiem Lepiarzem relacjonującym wydarzenia w Niemczech).

W lipcu ub.r. firma przeniosła się do nowej siedziby, w zabytkowej Fabryce Koronek w Warszawie.

Niebawem nowa wersja naTemat.pl

- Kolejny rok wzrostów to konsekwentna strategia sprzedaży połączona ze zmianami w serwisach. Dystynktowność naszego portfolio to nasza wielka moc. "ASZdziennik" brzmi już jak kategoria treści, a jednak w obliczu wojny platforma się gigantycznym przekaźnikiem informacji o pomocy uchodźcom - wokół serwisu jest ogromna, zaangażowana społeczność. MamaDu z równie zaangażowaną rodzicielską społecznością jest na podium polskiego parentingu, a biznesowo-fintechowe InnPoland wzbogacamy o nową tematykę oraz podcasty i wideo - opisuje Paulina Plenkiewicz, szefowa Grupy naTemat.

Niebawem portal naTemat pojawi się w nowej odsłonie, nadal w pomarańczowej kolorystyce. - Będzie więcej personalizacji, nowe funkcjonalności, inna estetyka - tyle mogę zdradzić - mówi Paulina Plenkiewicz.

- W kolejne 10-lecie wchodzimy z ambitnymi planami, które wojna wszystkim boleśnie weryfikuje, skupiamy się zatem na najważniejszej z ról - rzetelnym, bieżącym informowaniu i łączeniu się wzajemnie w pomocy. Nasz zespół jak zwykle udowodnił najwyższy poziom mobilizacji i zaangażowania - podkreśla.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/natemat-wlasciciel-zarzad-monika-bogusz-jedrzyjczyk-prokurentem,7170012401490049a ##

Właścicielem Grupy naTemat jest firma Glob360 wraz ze spółkami zależnymi. W 2020 roku zanotowała łącznie wzrost przychodów o 24,7 proc. do 12,19 mln zł i zysku netto z 1,43 do 2,15 mln zł. Udziałowcami Glob360 są Tomasz Lis (ma 65 proc. udziałów) i Robert Jędrzejczyk (35 proc.).

Portal naTemat ruszył w 2012 roku, natomiast serwisy tematyczne uruchamiano w kolejnych latach (najkrócej działa dadHero.pl - od jesieni 2019 roku).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online