Umowy warunkowe dają akcjonariuszom Grupy Nokaut dodatkowe zabezpieczenie planowanej transakcji nabycia akcji Morizona w przypadku osiągnięcia przez Morizon i Melog niesatysfakcjonujących wyników finansowych.
Morizon SA jest notowaną na NewConnect grupą wyszukiwarek w sektorze nieruchomości. W grudniu 2013 Morizon SA podpisała umowę nabycia 100% udziałów Melog.com, największego w Polsce niezależnego wydawcy specjalistycznych serwisów dla branży nieruchomości. Docelowo Grupa Nokaut.pl nie wyklucza przejęcia całości akcji Morizon.pl. Planowana inwestycja w znaczącym stopniu dywersyfikuje działalność Grupy Nokaut na rynku polskim.
„Przejęcie znaczącej części udziałów Morizon.pl to solidnie przemyślana długoterminowa decyzja inwestycyjna. Bardzo starannie badaliśmy rynek pod kątem akwizycji jednego z graczy, gdyż zależało nam, aby jego działalność w jak największym stopniudopełniła naszą dotychczasową ofertę. Warto było czekać - w wyniku transakcji przejęcia przez Morizon.pl spółki Melog.com stanie się on jednym z 3 największych graczy na rynku nieruchomości w Internecie w Polsce. Jestem przekonany, że tak perspektywiczny partner zapewni wspólnie z nami nową, jeszcze lepszą jakość usług w sektorze e-commerce. To jednak nie koniec naszej aktywności – wciąż poszukujemy partnera branżowego dla porównywarki cenowej, co pozwoli na finalizację procesu dywersyfikacji naszego portfolio” – powiedział Sławomir Topczewski, prezes zarządu Grupy Nokaut.pl.

Spółka Morizon.pl – na początku grudnia 2013 roku – podpisała umowę inwestycyjną, zakładającą przejęcie kontroli nad spółką Melog.com – właściciela m.in. popularnych serwisów ogłoszeniowych: oferty.net, domy.pl, komercyjne.pl, noweinwestycje.pl, bezposrednie.com oraz oprogramowania DomyPro i Agencja3000. Część gotówkowa transakcji będzie przeznaczona na zakup udziałów od włoskich właścicieli Melog.com (45% udziałów) oraz przejęcie 3,72% udziałów od polskich właścicieli, natomiast nowe akcje Morizon.pl zostaną w całości objęte przez polskich współwłaścicieli spółki – Jarosława Święcickiego i Tomasza Święcickiego.
Grupa Nokaut narastająco po trzech kwartałach 2013 roku zanotowała przychody w wysokości 8,55 mln zł, o 18% wyższe rok do roku. Zwiększenie przychodów było efektem podwyższenia jakości serwisu i jego skuteczniejszej monetyzacji (wzrost stawki aCPC), wzrostu uśrednionej liczby przejść jednego użytkownika serwisu Nokaut.pl do sklepu internetowego (aUCR) oraz zwiększenia liczby użytkowników (RU) odwiedzających serwis Nokaut.pl.












