Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)

W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Duże spadki zanotowały Grupa Interia.pl i Google, a znaczące wzrosty - Wikipedia, Grupa Polska Press i Grupa TVN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów), o 399,6 tys. mniej niż w kwietniu. Wykonali oni 6,71 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. Dziennie witryny i aplikacje Google’a miały natomiast 14,56 mln użytkowników i 228,51 mln odsłon.

Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się Facebook - w maju zanotował 21,69 mln użytkowników, 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

GRUPA ONET-RAS POLSKA wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska

O trzecie miejsce i zarazem miano lidera wśród krajowych wydawców rywalizują Grupa Onet-RAS Polska i Wirtualna Polska. W kwietniu ten drugi wydawca pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedził konkurenta pod względem zasięgu. Natomiast w maju Grupa Onet-RAS Polska zyskała w skali miesiąca 60,3 tys. użytkowników i znów była przed Wirtualną Polską, która straciła ich 74,4 tys.

Przy czym Wirtualna Polska zanotowała więcej odsłon od Grupy Onet-RAS Polska (2,87 mld wobec 2,63 mld) i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (37 minut i 26 sekund wobec 25 minut i 44 sekund). Miała też wyższe statystyki dziennie od konkurenta: 6,53 mln użytkowników i 93,37 mln odsłon, wobec, 6,3 mln użytkowników i 84,63 mln odsłon Grupy Onet-RAS Polska.

W skali miesiąca zdecydowanie największy spadek liczby użytkowników zanotowała Grupa Interia.pl - o 843,9 tys. Grupa Gazetaprawna straciła ich 414,9 tys., a Filmweb.pl - 429,9 tys.

Za to Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. użytkowników, Grupa Polska Press - 766,1 tys., a Grupa TVN - 676,2 tys.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 27,4 mln. Na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln.

grafika

Onet.PL ma 17,25 mln, WP.PL - 15,15 mln 

Google.pl zanotował spadek liczby użytkowników w skali miesiąca aż o 1,72 mln do 23,87 mln. Odwiedzający wykonali w serwisie 4,73 mld, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 27 minut i 7 sekund.

Z kolei Google.com miał 22,05 mln użytkowników, zyskał ich 783,5 tys., dzięki czemu wyprzedził Facebooka. Ten drugi portal przy 21,69 mln odwiedzających zanotował 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z Onet.pl korzystało 17,25 mln użytkowników, po wzroście o prawie 200 tys.. Z WP.pl korzystało ponad 2 mln mniej użytkowników - 15,15 mln.

Blogspot.com z miesiąca na miesiąc zanotował spadek o 910,2 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 800,4 tys. Natomiast Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. odwiedzających, a Gazeta.pl - 472,4 tys.

grafika

TOP 20 WYDAWCÓW

Na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,54 mln użytkowników (722,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 4,35 mld odsłon. Odwiedzający korzystał z nich przeciętnie przez 33 minuty i 6 sekund.

Grupa Interia.pl zanotowała w skali miesiąca spadek aż o 1,13 mln użytkowników. Natomiast Wikipedia zyskała 515,3 tys. odwiedzających, a Grupa Polska Press - 501,1 tys.

Z serwisach Grupy TVN przeciętny internauta korzystał przez 39 minut i 9 sekund. W przypadku Wirtualnej Polski ten wskaźnik wyniósł 37 minut i 37 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 32 minuty i 9 sekund.

grafika

TOP 20 DOMEN

Google.pl na komputerach straciło w skali miesiąca jedną dziesiątą użytkowników - w maju miało ich 20,52 mln, o 2,1 mln mniej niż w kwietniu. Natomiast Google.com zanotowało wzrost o 712 tys. do 18,08 mln odwiedzających. Pierwszy serwis miał 2,82 mln odsłon, a drugi - 1,47 mln.

Interia.pl straciła w skali miesiąca 1,03 mln użytkowników, a Money.pl - 344,7 tys. Natomiast Wikipedia zyskała ich 515,3 tys., a Microsoft.com - 425,6 tys.

Z o2.pl użytkownik korzystał przez 39 minut i 52 sekundy, z WP.pl - przez 33 minut i 11 sekund, natomiast z Google.pl i Facebooka - przez nieco ponad 28 minut.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google’a miały 18,9 mln użytkowników (304,3 tys. więcej niż w kwietniu) oraz 2,36 mld odsłon. Z kolei Grupa OLX przy 11,57 mln użytkowników zanotowała 2,49 mld odsłon.

Grupa Onet-RAS Polska zanotowała 15,08 mln użytkowników i 1,48 mld odsłon, znacznie więcej niż Wirtualna Polska (odpowiednio 14,12 mln i 1,18 mld).

Wikipedia zyskała w skali miesiąca 1,19 mln użytkowników, Accuweather.com - 987,1 tys., a Grupa Polska Press - 608,8 tys. Natomiast Grupa Gazetaprawna zanotowała spadek o 350,4 tys., a Grupa Cyfrowy Polsat - o 244,1 tys.

grafika

Google.pl zanotowało w skali miesiąca spadek liczby użytkowników o 1,21 mln do 14,64 mln, a Google.com - wzrost o 1,5 mln do 14,2 mln. Pierwszy portal miał 1,91 mld odsłon oraz 14 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a drugi - 429,2 mln odsłon oraz 7 minut i 15 sekund średniego czasu.

Na Facebooku internauta spędził przeciętnie 31 minut i 49 sekund, na WP.pl - 25 minut i 15 sekund, a na YouTubie - 19 minut i 36 sekund.

grafika

Aplikacja YouTube’a miała 15,21 mln użytkowników, o 598,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Dzięki temu wyprzedziła aplikację Google, która straciła w skali miesiąca 212,5 tys. użytkowników.

Gmail zyskał w porównaniu z kwietniem aż 1,28 mln użytkowników, Dysk Google - 1,2 mln, Facebook - 843,4 tys., a Muzyka Google Play - 827,8 tys. Natomiast Mapy zanotowały spadek o 548,8 tys., a Rossmann PL - 288,2 tys.

grafika

Liczebność próby: N=147680. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack KantarMillward Brown z IV kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

Sprostowanie od Wirtualnej Polski

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu