Grupa PTWP w drugim kwartale 2025 roku zanotowała 48,1 mln zł przychodów, co wobec 37,46 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 28,4 proc. Wydatki operacyjne firmy zwiększyły się znacznie słabiej: z 26,75 do 30 mln zł, dzięki czemu zysk operacyjny poszedł w górę z 10,63 do 18,17 mln, a zysk netto – z 6,92 do 14,84 mln.
To rekordowe wyniki w historii grupy PTWP. Wcześniej w ujęciu kwartalnym dwa razy przekroczyła pułap 30 mln zł przychodów, zaś w drugim kwartale 2022 roku zarobiła na czysto 10,34 mln.
W całej pierwszej połowie br. firma zwiększyła rok do roku przychody o 25,3 proc. do 71,91 mln zł oraz zysk netto z 5,31 do 16,18 mln. Na początku sierpnia szacowała, że jej czysty zysk w minionym półroczu wyniósł 15,7 mln zł.
– Przy podawaniu wyników szacunkowych zawsze zachowujemy konserwatywne podejście, dlatego tym bardziej cieszy nas, że finalny rezultat jest jeszcze lepszy. Osiągamy rekordowe wyniki zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i półrocznym. Silny wzrost przychodów, najwyższe w historii poziomy EBITDA oraz zysku netto jasno pokazują, że nasza strategia przynosi realne efekty – podkreślił w komunikacie Wojciech Kuśpik, prezes i większościowy akcjonariusz PTWP

Grupa PTWP najwięcej zarabia z eventów
W segmencie obejmującym kongresy, konferencje, targi i działalność wydawniczą grupa PTWP wypracowała w zeszłym półroczu wzrost przychodów r/r z 31,87 do 41,63 mln zł, zysku EBITDA z 6,94 do 13,16 mln oraz zysku netto z 5,35 do 10,26 mln.
– Segment wydarzeń własnych osiąga bardzo dobre wyniki, ale traktujemy je jako motywację do dalszej pracy, a nie powód do samozadowolenia. Naszą rolą jest tworzenie przestrzeni do dialogu i budowania najlepszych modeli rozwoju w strategicznych obszarach, takich jak przemysł obronny. Patrzymy na naszą działalność w perspektywie całego roku, w którym intensywność i dynamika poszczególnych okresów naturalnie się różni – skomentował Wojciech Kuśpik.
Pion serwisów internetowych (m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, gieldarolna.pl) zanotował wzrost półrocznych wpływów z 13,92 do 14,85 mln zł i rentowności netto z działalności kontynuowanej z 840 tys. do 3,89 mln zł.

Natomiast w segmencie zarządzania obiektami (czyli Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach) przychody poszły w górę z 16,86 do 18,42 mln zł, a czysty zysk – z 794 tys. do 2,03 mln.
– Dynamiczny rozwój segmentu digital, rosnąca frekwencja na wydarzeniach oraz skuteczne zarządzanie obiektami stanowią fundament tych rezultatów. To dowód, że skutecznie realizujemy wyznaczone cele i powiększamy skalę działalności, notując wzrost rok do roku o 20 proc., przy jednoczesnej kontroli kosztów – zauważył Wojciech Kuśpik.
– Pomimo sezonowości poszczególnych kwartałów, z optymizmem patrzymy na kolejne miesiące, zakładając utrzymanie zadowalającej ścieżki dalszego wzrostu – dodał.












