Grupa PTWP szacuje w 2022 r. wzrost biznesu w segmencie online o 25 proc.

Wzmocnienie pozycji lidera branżowych portali internetowych oraz wzrost łącznej liczby unikalnych użytkowników z 8 mln do 10 mln miesięcznie – to tylko niektóre cele rozwojowe Grupy PTWP na 2022 r. Jej władze szacują również, że przyszłoroczne przychody w segmencie online mogą wzrosnąć około 25 proc. oraz analizują możliwość uzupełnienia portfolio zarządzanych obiektów. Według szacunków, w  zarządzanych przez spółkę Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku, w przyszłym roku odbędzie się łącznie ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników. Zarząd PTWP zamierza przenieść notowania firmy z NewConnect na główny rynek GPW.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Grupa PTWP prowadzi zdywersyfikowany model biznesowy i opiera swoją działalność na wydawaniu portali internetowych, organizowaniu eventów stacjonarnych i hybrydowych oraz zarządzaniu obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka. Dynamika wzrostu w segmencie online przyczyniła się do zmiany kluczowych celów rozwoju Grupy.

- Jesteśmy wydawcą 20 portali branżowych, które średnio miesięcznie odwiedza 8 mln czytelników, a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. osób. Praktycznie każdy z portali lideruje w swojej kategorii i jest wartościowym medium rynkowym dla sprofilowanych grup odbiorców oraz reklamodawców. Analizując trendy wzrostowe z poprzednich okresów oraz poczynione inwestycje, dążymy do tego, aby w przyszłym roku osiągnąć poziom 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 20% - informuje Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP. - Obserwujemy stale rosnącą wartość reklamy internetowej i rozwijamy strukturę wydawniczą Grupy PTWP o nowe tytuły. Inwestujemy w nasz zespół i narzędzia marketingowe oraz wykorzystujemy zasięgi portali internetowych w dalszej monetyzacji, dlatego w 2022 r. szacujemy również wzrost przychodów w całym segmencie online o około 25 procent. Mocno liczymy również na rozwój dedykowanych platform e-commerce i w pierwszej kolejności planujemy dalszą ekspansję w sektorze rolniczym, gdzie widzimy duży, niewykorzystany jeszcze potencjał - podsumowuje Wojciech Kuśpik.

grafika

Grupa PTWP zaobserwowała pozytywną zmianę w segmencie wydarzeń i eventów. Od sierpnia do października br. w zarządzanych przez spółkę obiektach – Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach i Spodku – odbyło się łącznie 70 wydarzeń, w których uczestniczyło 85 tys. osób. W przyszłym roku w obiektach zaplanowano ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników.

- W ostatnich miesiącach rynek spotkań i eventów notuje wyraźne ożywienie. Widzimy to zarówno, jako organizator imprez własnych, ale również z perspektywy zarządcy obiektów. Cały czas dążymy do jak największej popularyzacji wydarzeń oraz analizujemy możliwość zwiększenia portfolio zarządzanych obiektów. Zainwestowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowane narzędzia do streamingu, które przełożyły się na jeszcze większe zasięgi i dotarcie do nowych odbiorców. Przykładowo zorganizowany w tym roku Europejski Kongres Gospodarczy zanotował łącznie 640 tys. odtworzeń transmisji i retransmisji debat  -  podkreśla Wojciech Kuśpik prezes zarządu Grupy PTWP.

Zarząd PTWP poinformował o rozpoczęciu czynności związanych z przeniesieniem notowań firmy w 2022 roku z NewConnect na główny rynek GPW w Warszawie. Obecne działania spółki dotyczą zawierania umów z odpowiednimi doradcami i we współpracy z nimi opracowania szczegółowego harmonogramu przygotowań do debiutu. Władze PTWP, w porozumieniu ze wskazanymi podmiotami, zarekomendują Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy oraz Radzie Nadzorczej projekty uchwał, konieczne do ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym, w tym zmiany statutu oraz przystąpią do prac nad prospektem emisyjnym.

Grupa PTWP, w trzecim kwartale br. wypracowała 3,42 mln zł zysku brutto. Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r., zysk brutto wyniósł 7,43 mln zł, EBIDTA osiągnęła poziom 8,55 mln zł a przychody ze sprzedaży netto przekroczyły 37 mln zł.

***

Informacje o firmie:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy. Spółka PTWP Event Center zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"