Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad

Grupa Żywiec wprowadza do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler. Będę promowane pod wspólnym parasolem komunikacyjnym "Strefa Zero". Oprócz nich, nowościami w ofercie grupy będą Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejna marka Żywiec Sesyjne IPA.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:
Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad

Nowości w portfolio Grupy Żywiec to Heineken 0.0.%, Warka Radler 0.0.% (o smaku jabłko mięta i grejpfrut pomarańcza). Bezalkoholowe produkty do sprzedaży wprowadzane są stopniowo od 6 marca, docelowo będą dostępne w 30 tysiącach sklepów w całej Polsce.

W części z nich prowadzona będzie aktywacja Strefa Zero, którą zrealizowano we współpracy z agencją Global Shopper Marketing. W sklepach staną specjalne lodówki oraz półki obrandowane hasłem "Strefa Zero".

grafika

- Naszą ambicją jest, aby poprzez rozwój oferty bezalkoholowej Grupa Żywiec stała się najbardziej podziwianą firmą nie tylko w branży piwnej, ale także wśród producentów napojów dla dorosłych konsumentów - powiedział w czasie spotkania z dziennikarzami Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Kolejnymi nowościami w portfolio Grupy Żywiec są Żywiec Sesyjne IPA (Indian Pale Ale) oraz napój Dziki Sad Czereśnia. Te produkty będą dostępne w całej Polsce już od kwietnia.

Wszystkie marki będą wspierane reklamą telewizyjną i promocją w punktach sprzedaży.

grafika

Zdrowy styl życia wpływa na piwne trendy 

W czasie spotkania prasowego przedstawiciele Grupy Żywiec mówili także o konsumenckich trendach na rynku piwa. Według zaprezentowanych danych aż 25 proc. konsumentów poszukuje piw o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowych. Wynika to z coraz większej świadomości Polaków w kwestiach zdrowego stylu życia, odżywiania i ekologii.

- Rynek zmienia się i przesuwają się akcenty. Konsumenci nie piją więcej, ale inaczej. Chcemy podążać za tym trendem i czerpać z niego korzyści - skomentował Guillaume Duverdier.

Millenialsi w niewielkim stopniu (5 proc.) zwracają uwagę na zawartość alkoholu w piwie. Młode kobiety wolą piwo niż wino (z czego 40 proc. preferuje nisko lub bezalkoholowe). Mężczyźni z pokolenia millenialsów lubią z piwem eksperymentować - aż 39 proc. za każdym razem kupuje inną markę.

- W ostatnich latach wyraźnie widać zmianę w oczekiwaniach konsumentów, którzy w przyszłości nie będą pić więcej piwa, ale chętniej sięgną po bardziej jakościowe i różnorodne produkty - ocenia Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec.

Na rynku tylko w zeszłym roku pojawiło się 1655 nowych marek piwa. W 2017r. zanotowano jednak niewielkie spadki sprzedaży w tym segmencie - o 2,4 proc. pod względem ilościowym oraz 1,3 proc. pod względem wartościowym.

Grupa Żywiec ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa, a jej zysk netto w ujęciu jednostkowym wyniósł 261,72 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do poziomu 2,23 mld zł w 2017 r. wobec 2,39 mld zł rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"