Z najnowszych danych wynika, że 52% spośród 180 mln amerykańskich graczy, gra kosztem oglądania telewizji. Aby wygospodarować czas na gry, 47% rzadziej chodzi do kina, a 41% ogląda mniej fimów w domu. “Jak widać, konsumenci wybierają gry wideo i gry komputerowe jako swój ulubiony typ rozrywki w XXI wieku” – podsumował te statystyki Douglas Lowenstein, prezes ESA. ESA poinformowałó również, że zmienia się struktura demograficzna grupy graczy. Średnia wieku gracza to już 29 lat, a średni wiek osoby kupującej gry wynosi aż 36 lat. 61% graczy to mężczyźni. Statystycznie młodsi są użytkownicy konsol, niż gracze komputerowi.
Gry odbierają publiczność telewizji
Blisko połowa Amerykanów, którzy bawią się grami wideo, mniej czasu poświęca telewizji i wyjściom do kina - wynika z raportu Entertainment Software Association












