Roblox przyciąga polskich internautów na dłużej niż Coin Master (TOP10 platform gamingowych)

Najpopularniejszą platformą gamingową w Polsce pozostaje Roblox, wyprzedzając gry mobilne Coin Master, Brawl Stars i Stumble Guys. Z witryn opisujących gry na czele są Gry-online.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Platformę Roblox, w wersji www i jako aplikację, w grudniu ub.r. odwiedziło 4,08 mln polskich internautów, każdy spędził na niej przeciętnie 10 godzin, minutę i 16 sekund. Jej zasięg wyniósł 13,77 proc. - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Po nieco ponad 2,5 mln internautów skorzystało natomiast z trzech gier mobilnych. Coin Master zanotował 2,65 mln użytkowników, 8,93 proc. zasięgu oraz 9 godzin, 23 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, Brawl Stars - 2,54 mln internautów, 8,58 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 34 minuty i 30 sekund średniego czasu korzystania, a Stumble Guys - 2,53 mln użytkowników, 8,54 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 41 minut i 34 sekundy średniego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/msze-swiete-roblox-hit-internet-jak-to-dziala,7169718546385025a ##

Platformę Twitch, na której gracze streamują swoje rozgrywki, odwiedziło 2,12 mln internautów (7,16 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 48 minut i 51 sekund.

W zestawieniu są też dwie platformy e-commerce’owe z grami. Steam przyciągnął 1,96 mln użytkowników (6,61 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 51 sekund, a serwis producenta i wydawcy gier Epic Games miał 1,95 mln odwiedzających, 6,56 proc. zasięgu oraz 6 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast wśród witryn opisujących rynek gier najwyższą odwiedzalność osiągają Gry-online.pl. W grudniu odwiedziło je 2,03 mln internautów (6,83 proc. zasięgu), każdy spędził średnio 8 minut i 41 sekund.

Boop.pl zanotował 1,93 mln użytkowników, 6,5 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, a PPE.pl - 1,78 mln odwiedzających, 6 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 24 sekundy średniego czasu.

grafika

Miesiąc do miesiąca Roblox stracił 504,6 tys. użytkowników (to 11 proc. w dół), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 godziny, 30 minut i 11 sekund (33,3 proc.). W tej drugiej statystyce wyprzedził Coin Mastera, w którym średni czas korzystania przez odwiedzających (ich liczba zmalała o 488,4 tys., czyli 15,6 proc.) wzrósł o 44 minuty i 19 sekund (8,5 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/spotify-youtube-music-w-polsce-ilu-ma-uzytkownikow,7169714204993153a ##

Trzy platformy osiągnęły wzrosty w obu statystykach. Aplikacja Brawl Stars zyskała 426,2 tys. użytkowników (20,1 proc.) oraz godzinę, 40 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania (43,2 proc.), Epicgames.com - 455,4 tys. internautów (30,5 proc.) oraz 3 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (160,7 proc.), a Gry-online.pl - 21,9 tys. (1,1 proc.) i 50 sekund średniego czasu (10,6 proc.).

Natomiast w grze Stumble Guys ubyło 310,7 tys. internautów (10,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 29 minut i 44 sekundy (15,5 proc.). Aplikacja jako jedyna w rankingu zanotowała spadek w tej drugiej statystyce.

Na Twitchu przy spadku liczby użytkowników o 762,7 tys. (26,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 52 minuty i 16 sekund (29,6 proc.), a na Steamie średni czas wzrósł o 2 minuty i 4 sekundy (43,2 proc.), a liczba odwiedzających zmalała o 264,9 tys. (11,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polscy-internauci-dluzej-netflix-hbo-max-bez-jednej-trzeciej-uzytkownikow-top10-vod-w-polsce,7169720242763905a ##

Boop.pl zanotował spadek o 221,6 tys. użytkowników (10,3 proc.), a PPE.pl - o 195,2 tys. (9,9 proc.). Przy czym w średni czas korzystania z witryn wydłużył się o odpowiednio 42 i 22 sekundy (28,4 i 18 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem