Gry-Online ze wzrostem wpływów o 9 proc., zysk zmalał do 496 tys. zł

W ub.r. przychody firmy Gry-Online (należy do niemieckiego koncernu Webedia) zwiększyły się o 8,9 proc. do 6,02 mln zł, a zysk netto spadł z 703,7 do 495,6 tys. zł. Spółka rozwija swój anglojęzyczny serwis Gamepressure.com i obecność w mediach społecznościowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Gry-Online ze wzrostem wpływów o 9 proc., zysk zmalał do 496 tys. zł

Do Gry-Online należą serwisy dotyczące gier wideo: Gry-Online.pl, TVgry.pl, Gameplay.pl oraz anglojęzyczny Gamepressure.com. Firma zarabia nie tylko na sprzedaży ich oferty reklamowej, lecz także na płatnych treściach - zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak też firm.

W obszarze reklamowym sprzedaż jest realizowana bezpośrednio i poprzez brokerów. - Stopniowo coraz większe znaczenie w tym obszarze zaczyna odgrywać sprzedaż reklamy dla klientów nie-endemicznych (czyli spoza branż gier, filmu i sprzętu RTV/IT - przyp.), jak również akcje specjalne, w tym związane z e-sportem (w ramach marki własnej FriendlyFire) oraz produkcją wydarzeń online i transmisji video live - napisano w sprawozdaniu Gry-Online.

Użytkownikom indywidualnym firma oferuje m.in. płatny dostęp do treści (na Gry-Online.pl działa system subskrypcyjny), poradniki do gier w formie e-booków, a firmom (m.in. wydawcom i dystrybutorom gier, innym serwisom i sklepom internetowym) także licencje na treści.

Gry-Online w raporcie nie poinformowały, ile wyniosły w ub.r. przychody z każdego z tych źródeł. Podano natomiast, że wpływy ze sprzedaży krajowej zmalały rok do roku z 3,2 do 2,94 mln zł, a z eksportowej - z 2,3 do 3,36 mln zł.

Przychody sprzedażowe firmy poszły w górę z 5,5 do 6,3 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów zmalał z 28,4 do -275,7 tys. zł.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Gry-online.pl zanotowały 2,25 mln realnych użytkowników i 29,66 mln odsłon. Natomiast według danych firmy Gamepressure.com miało 4,7 mln unikalnych użytkowników osiągnęła i 19,58 mln odsłon.

Koszty 19 proc. w górę

Gry-Online w ub.r. poniosły 5,52 mln zł wydatków operacyjnych, po wzroście o 19,4 proc. z 4,62 mln zł rok wcześniej.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 1,97 do 2,5 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,35 do 1,65 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 202,7 do 263 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 255,3 do 325,5 tys. zł. Za to wydatki na amortyzację zmalały z 794 do 722,6 tys. zł.

Spółka w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. na Gry-Online.pl zaczęto publikować treści o filmach i serialach, a na Gamepressure.com pojawiły się działy wiadomości i publicystyki, jednocześnie utworzono osobny zespół redakcyjny. Ponadto firma zmodernizowała swoje serwisy o grach typu F2P, wprowadzając do oferty gry mobilne, oraz rozwijała profile w mediach społecznościowych, przede wszystkim YouTubie, Twitchu i Facebooku.

Zysk w dół, 479 tys. zł na dywidendę

Dużo wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na spadek wyników rentowności Gry-Online, mimo że pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się ze 139 do 269,6 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 239,7 do 124,2 tys. zł.

Zysk sprzedażowy spółki poszedł w dół z 912,2 do 505,7 tys. zł, zysk operacyjny - z 811,5 do 651,2 tys. zł, zysk brutto - z 872,7 do 622,5 tys. zł, a zysk netto - z 703,7 do 495,6 tys. zł.

W minionej dekadzie Gry-Online dwukrotnie zmieniały właściciela. W 2011 roku 51 proc. ich akcji kupił Empik, a pod koniec 2016 roku przejął pozostałe 49 proc. W połowie 2017 roku sprzedał spółkę niemieckiemu koncernowi Webedia Group.

Na początku czerwca Webedia na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zdecydowała, że z zeszłorocznego zysku osiągniętego przez Gry-Online 478,6 tys. zł zostanie jej wypłacone w formie dywidendy, a 17 tys. zł przeznaczone na kapitał zapasowy.

Gry-Online na br. zaplanowały m.in. rozbudowę części redakcyjnej Gamepressure.com o samodzielny zespół amerykański, uruchomienie osobnego serwisu z własną redakcją o filmach i serialach, dalszy rozwój marki FriendlyFire (zwłaszcza w zakresie współpracy z czołowymi producentami gier i organizacji turniejów e-sportowych) oraz zwiększenie udział w sprzedaży bezpośredniej spółki firm spoza branż gier, filmu i sprzętu RTV/IT.

- Zarząd ze względu na skalę gospodarczego szoku spowodowanego przez epidemię koronawirusa, jaka rozwija się na świecie, zamierza uważnie monitorować sytuację i ją oceniać oraz podejmować odpowiednie kroki w celu zminimalizowania wpływu na Spółkę problemów wynikających ze zmian warunków makroekonomicznych - zaznaczono w sprawozdaniu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"