Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CDwyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21%mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.

4press
4press
Udostępnij artykuł:

W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacjiRIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadeksprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych odpraw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych,prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Kliencicoraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jakoświątecznego prezentu.

Co więcej, trudno już dziś mówić o "albumach" muzycznych. Takieserwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabyciepojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów.Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły prawautorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie.Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM nastronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję. Źródło: Ars Technica

4press
Autor artykułu:
4press
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"