Publikowany co kwartał raport ekspertów bezpieczeństwa firmy Check Point Research zwraca uwagę na marki, które były najczęściej naśladowane przez przestępców podczas prób kradzieży danych osobowych lub danych do płatności. W czwartym kwartale 2021 roku na pozycji lidera najczęściej wykorzystywanych markę ulokowała się niemiecka firma kurierska DHL, która odebrała pozycję lidera Microsoftowi.
Zdaniem ekspertów, w okresie od października do grudnia aż 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych w kontekście popularnych marek, wykorzystywało wizerunek DHL. Marka Microsoft pojawiała się w 20 proc. phishingowego scamu, natomiast trzecie miejsce należało do WhatsAppa (11 proc.).
Raport Q4 Brand Phishing podkreśla również trend, który pojawił się w III kwartale: media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak WhatsApp przesunął się z 6. na 3. pozycję, a LinkedIn z 8. na 5. pozycję.

Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:1. DHL (23 proc.)2. Microsoft (20 proc.)3. WhatsApp (11 proc.)4. Google (10 proc.)5. LinkedIn (8 proc.)6. Amazon (4 proc.)7. FedEx (3 proc.)8. Roblox (3 proc.)9. Paypal (2 proc.)10. Apple (2 proc.)
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cyberprzestepstwo-phishing,7170116451001985a ##

„Cyberprzestępcy to przede wszystkim oportuniści. Próbując wykraść dane osobowe obywateli lub zainstalować złośliwe oprogramowanie na komputerze użytkownika, grupy przestępcze często wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki. W tym kwartale po raz pierwszy na pierwszym miejscu rankingu pojawiła się globalna firma logistyczna DHL. Q4 potwierdziło również to, czego wielu z nas się spodziewało. Media społecznościowe nadal będą silnie atakowane przez hakerów, wykorzystujących tych, którzy w większym stopniu opierają się o kanały takie jak WhatsApp, Facebook i LinkedIn” – mówi cytowany w komunikacie Omer Dembinsky, menedżer działu analiz danych w Check Point Software.











