Havas Media Group stawia na dane i 100% Programmatic

100% Programmatic to wewnętrzny program certyfikacji, który umożliwia wszystkim pracownikom wzmocnienie kompetencji w zakresie reklamy programatycznej. Uczestnictwo w programie – dzięki autorskiej platformie do kształcenia online o nazwie Havas University – daje biegłość zawodową (poprzez zdobywaną wiedzę), samodzielność (poprzez praktyczne działania) i narzędzia do osiągnięcia celu (poprzez autorskie narzędzia do analizy Havas).

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Alfonso Rodes Vila, zastępca CEO Havas Group, prezes Havas Hiszpania oraz CEO Havas Media Group, wyjaśnia: Nasza wizja koncentruje się na przyszłości. Programmatic to nowa rzeczywistość i jakakolwiek jest nasza rola, to musimy zrozumieć odbiorcę, adresowalny kontent i spersonalizowane wiadomości. Media staną się przede wszystkim kodem zer i jedynek, a wiedza jak podejść do tych zakodowanych danych, wyróżni nas na tle branży.

– Programmatic to więcej niż media. Odzwierciedla całkowitą zmianę w naszej branży i ma również ogromne znaczenie dla kreatywności. Zawsze wykorzystywaliśmy dane dotyczące odbiorców i spersonalizowane wiadomości do tworzenia kreatywnych rozwiązań, a teraz, dzięki automatyzacji, możemy to zrobić na zupełnie nową skalę. Zrozumienie tego jest tak samo ważne w zespołach kreatywnych, jak i mediowych – dodaje Andrew Benett, Global CEO Havas Worldwide oraz Havas Creative Group.

Celine Merle-Beral, szefowa działu Human Resources w Havas Media Group, mówi: Program został stworzony przez pełen pasji zespół, który podzielił się swoją wiedzą, aby pomóc nam wysunąć się na prowadzenie w tej grze i zostać na pozycji lidera. Inwestycja ta jest częścią zaangażowania Havas w naszych ludzi, w ich rozwój, w naszą wspólną przyszłość.

– W naszej branży programmatic buying z roku na rok staje się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej, a wyniki i prognozy dotyczące USA działają na wyobraźnię: wzrost wartości kategorii z 24 proc. całych wydatków marketingowych online w 2013 r. do 63 proc. wartości w 2016 r. Upowszechnienie programmatic buyingu (także poza onlinem), ze swoimi głównymi filarami: automatyzacją, efektywnością, personalizacją niesie ze sobą możliwości, zagrożenia i wyzwania dla wydawców, marketerów i agencji mediowych. W niedługiej perspektywie programmatic może mieć także wpływ na zmianę profilu naszej pracy i usług. W Havas szkolimy zespół i przygotowujemy do pracy w erze Programmatic – w zeszłym roku w ramach Digital University przeprowadziliśmy bardzo intensywne szkolenie na kilku poziomach, które objęło wszystkich plannerów i osoby pracujące z klientami. W tym roku planujemy kolejne szkolenia, nawet dla pracowników administracyjnych, bo w perspektywie kilku lat większość biznesu w agencjach mediowych będzie się opierać o programmatic – mówi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group w Polsce.

W ramach programu 100% Programmatic pracownikom oferowane jest od 8 do 10 godzin kursów online z bogatym zapleczem kontentowym, czyli tekstami, filmami, wywiadami czy quizami i forami prezentującymi pracowników i partnerów technologicznych grupy Havas. Program szkolenia obejmuje trzy poziomy:

* Podstawowy, dotyczący języka i pojęć wykorzystywanych w programmaticu, a także jego wpływu na kreację i media,

* Zaawansowany, zawierający wiedzę na temat codziennego wykorzystania programmaticu wraz z przystosowanymi modułami w zależności od pozycji,

* Elitarny, koncentrujący się na strategicznej wizji, programatycznych umiejętnościach przywódczych w budowaniu społeczności i rozwoju sieci.

Realny wpływ programu na pracowników został zbadany, a wyniki poproszonych o opinię w tej kwestii, były zdumiewające:

* 96% uczestników czuje się pewniej mówiąc o programmaticu,

* 97% uczestników uznało, że kurs przedstawił dla nich dużo większą wartość niż to, co można znaleźć w internecie,

* 97% uczestników poleca to szkolenie swoim kolegom.

Program 100% Programmatic rozpoczął się od próby pilotażowej między majem a lipcem 2016 r. dla pracowników Havas Media Group w 15 krajach. Pierwszy etap programu miał miejsce we wrześniu zarówno dla pracowników działów kreatywnych, jak i mediowych w ponad 40 krajach. Kolejny etap rozpocznie się w lutym 2017 roku w celu poszerzenia zasięgu i efektów programu. Co ciekawe dostępne są również wersje partnerskie i klienckie programu w wersji podstawowej i zaawansowanej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu