Havas PR Warsaw ze stratą, wpływy 21 proc. w dół

W ub.r. agencja Havas PR Warsaw zanotowała spadek przychodów o 21,2 proc. do 4,48 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 397,2 tys. zł zysku do 304,9 tys. zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Havas PR Warsaw ze stratą, wpływy 21 proc. w dół

Przychody krajowe Havas PR Warsaw zmalały rok do roku z 5,21 do 3,74 mln zł, natomiast te z zagranicy wzrosły z 475,5 do 739,8 tys. zł.  Agencja w sprawozdaniu do KRS jako swoich głównych klientów wymieniła Orange Polska i IKEA.

Wpływy Havas PR Warsaw od innych spółek z koncernu Vivendi poszły w dół z 1,13 mln zł do 482,6 tys. zł. Przychody od agencji Havas Warsaw zmniejszyły się z 578,3 do 180,8 tys. zł, a od ITI Neovision (obecnie Canal+ Polska) - z 452,7 do 259,7 tys. zł. Natomiast wpływy od Havas Paris skurczyły się z 90,4 tys. zł do zera.

- Rok 2020 był okresem intensywnej pracy związanej z restrukturyzacją Spółki i próbą unowocześnienia jej oferty, mającej sprostać nowym trendom w szeroko pojętym doradztwie komunikacyjnym i działaniach public relations oraz oczekiwaniom klientów. Jednocześnie był to rok szalejącej pandemii COVID-19, co negatywnie przełożyło się na całą światową gospodarkę i nie pozostało bez wpływy na lokalny rynek i wyniki Spółki - skomentowano w sprawozdaniu Havas PR Warsaw.

Koszty 7 proc. w dół 340 tys. zł z tarczy kredytowej

Wydatki operacyjne Havas PR Warsaw w ub.r. wyniosły 4,88 mln zł, co wobec 5,23 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 6,6 proc. Przy czym nakłady na usługi obce zwiększyły się z 3,11 do 3,43 mln zł.

Koszty wynagrodzeń zmalały z 1,41 mln zł do 961,5 tys. zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 258,8 do 157,9 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji zmalało rok do roku z 16 do 9,8 etatów.

Pozostałe koszty rodzajowe spadły z 367,5 do 281,1 tys. zł, a wydatki na amortyzację - z 47,9 do 24,9 tys. zł.

Po wybuchu epidemii agencji umorzono przez trzy miesiące 46,5 tys. zł składek pracowniczych na ZUS. Ponadto firma uzyskała 339,7 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej.

Rentowność poniżej zera

Dużo większy spadek wpływów niż kosztów Havas PR Warsaw spowodował, że wyniki rentowności agencji obniżyły się poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 454,4 tys. zł zysku do 404,4 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 521,2 tys. zł zysku do 324,3 tys. zł straty, wynik brutto - z 494,3 tys. zł zysku do 358,7 tys. zł straty, a wynik netto - z 397,2 tys. zł zysku do 304,9 tys. zł straty.

Jako główne plany na br. wymieniono „działania mające poprawić rentowność prowadzonej działalności, utrzymanie jak najszerszą bazy klientów oraz intensyfikacja działań mających pozyskać nowych klientów”.

- Priorytetem Zarządu Spółki jest utrzymanie najwyższej jakości obsługi klientów Spółki i poprawa kompetencji swoich konsultantów. Kierownictwo Spółki nadal będzie monitorować rozwój sytuacji związanej z pandemią i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić wszelkie negatywne skutki które z niej mogą dla Spółki wyniknąć - zaznaczono.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+