Havas Warsaw ze wzrostem wpływów i zyskiem

W ub.r. przychody agencji reklamowej Havas Warsaw zwiększyły się o 8,8 proc. do 25,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 11,8 proc. jej zysk netto zmalał z 1,23 mln zł do 948,9 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Havas Warsaw ze wzrostem wpływów i zyskiem
Dorota Mazur, prezes Havas Warsaw

Przychody krajowe Havas Warsaw zwiększyły się w ub.r. z 22,53 do 22,95 mln zł, a zagraniczne - z 978 tys. zł do 2,61 mln zł.

Wpływy od innych firm z koncernu Vivendi poszły w górę z 2,87 do 3,62 mln zł. Przychody od Havas Worldwide London poszły w górę z 418,7 tys. zł do 2,28 mln zł, a od obsługiwanego reklamowo przez agencję Canal+ Polska zmalały z 1,96 do 1,22 mln zł.

Agencja pracuje też m.in. dla Orange Polska (w zakresie oferty dla firm), a w ub.r. przygotowała również reklamy marek Kinder Bueno, Finish, BoboVita, Lovela i Grupa Lotos.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/havas-pr-warsaw-ze-strata-wplywy-21-proc-w-dol,7170151903615105a ##

W sprawozdaniu złożonym w KRS zwróciła uwagę, że „rok 2020 w założeniach miał być pierwszym rokiem w którym Spółka w pełni wykorzysta przeprowadzoną w ostatnich 3 latach restrukturyzację związaną z odbudową jej reputacji, odbudową morale zespołu oraz unowocześnieniem oferty, mającej sprostać nowym trendom w komunikacji marketingowej i oczekiwaniom klientów”.

Sytuacja mocno zmieniła się po wybuchu epidemii. - W związku z panującą pandemią covid-19 i związanymi z nią kolejnymi lockdownami zarząd spółki skupił się na działaniach mających na celu utrzymanie płynności finansowej i rentowności prowadzonego biznesu. W tych ciężkich czasach zarząd nie zapomniał o zespole który z takim wysiłkiem został zbudowany, kładąc duży nacisk na podtrzymanie pozytywnych wzajemnych interakcji zwłaszcza w okresach izolacji - zaznaczono w sprawozdaniu.

Koszty 12 proc. w górę

Wydatki operacyjne Havas Media poszły w górę z 21,96 do 24,55 mln zł, czyli o 11,8 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które zwiększyły się z 18,41 do 20,84 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,6 do 2,99 mln zł, natomiast koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych spadły z 516,3 do 494,6 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji zmalało z 28 do 25 pracowników.

Wydatki na amortyzację zmniejszyły się z 91,6 do 52,4 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - ze 114,2 do 93,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 235,4 do 68,7 tys. zł.

Agencja oszczędziła 119,3 tys. zł dzięki umorzeni przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, ponadto otrzymała 937,4 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy kredytowej.

Wyniki zyskowności Havas Warsaw znacząco się obniżyły. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1,54 do 1,02 mln zł, zysk operacyjny - z 1,52 do 1,23 mln zł, zysk brutto z 1,53 do 1,18 mln zł, a zysk netto - z 1,23 mln zł do 948,9 tys. zł. W ub.r. spółka zapłaciła 231,9 tys. zł podatku dochodowego, wobec 305,4 tys. zł rok wcześniej.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów Havas Warsaw ma spółka HHP. W zeszłym tygodniu zdecydowała, że cały zysk netto agencji z ub.r. zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

grafika

Agencja w sprawozdaniu stwierdziła, że w br. liczyła, że „w pełni wykorzysta efekty pracy 4 ostatnich lat oraz wykorzysta wdrożony nowy model Village, którym łączy w jednym miejscu kompetencje zespołów kreatywnych i mediowych Grupy Havas”.

- Niestety sytuacja związana z pandemią COVID-19 i co z tym idzie ciągłą niepewnością rynku, co do rozwoju sytuacji (zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym) stawia te plany pod znakiem zapytania - przyznano. - Jednak mimo wszystko Zarząd Spółki koncentruje się na działaniach zabezpieczających: utrzymanie płynności finansowej, ale też i rentowności prowadzonej działalności. Niezmiennie będzie również prowadził działania integrujące zespoły wysokiej klasy specjalistów pozyskane w latach ubiegłych - zapowiedziano.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online