Havas Warsaw z zyskiem 1,95 mln zł przy 15,6 mln zł przychodów

Agencja reklamowa Havas Warsaw w 2017 roku, po raz pierwszy od czterech lat, wypracowała zysk. Uzyskana kwota 1,95 mln zł pozwoliła pokryć straty z lat 2014-2016. przychody spółki wzrosły w ub.r. względem roku 2016 o 49,7 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Havas Warsaw z zyskiem 1,95 mln zł przy 15,6 mln zł przychodów

Wpływy agencji Havas Warsaw ze sprzedaży usług wyniosły na koniec 2017 roku 15,63 mln zł i były wyższe od tych uzyskanych na koniec 2016 roku o 49,7 proc. Na kwotę tę składało się 15,67 mln zł ze sprzedaży w Polsce i 43,9 tys. zł z usług zagranicznych.

"Spółka nareszcie zahamowała kilkuletni trend spadkowy i zanotowała prawie 50 proc. wzrostu przychodów” - napisano w sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS. Władze agencji zwróciły w nim uwagę, że udało się to osiągnąć dzięki przyjętej w 2016 roku strategii rozwoju firmy polegającej przede wszystkim na restrukturyzacji spółki. W ub.r. zarząd Havas Warsaw prowadził intensywne prace polegające na odbudowie reputacji agencji, odbudowie morale zespołu, unowocześnieniu oferty która ma sprostać nowym trendom w komunikacji marketingowej i oczekiwaniom klientom.

Agencji udało się pozyskać kilku znaczących klientów, wśród których są m.in. nc+, Grupa Żywiec z marką Warka Strong. Wśród stałych klientów Havas Warsaw były w ub.r. natomiast takie firmy i marki, jak BoboVita, Lotos, Bebilon.

Koszty prowadzonej działalności wzrosły w skali roku o 25,2 proc., z 10,6 mln zł w 2016 roku do 13,27 mln zł w ub.r. Wydatki na usługi obce wyniosły 10,89 mln zł (wobec 7,38 mln zł rok wcześniej), a kwota wynagrodzeń zamknęła się w 1,84 mln zł (wobec 2,52 mln zł rok wcześniej). W omawianym okresie nie zmienił się poziom zatrudnienia pracowników etatowych – było to średnio 16 osób. Wynagrodzenie zarządu (jednoosobowego - prezesem jest Dorota Mazur) wzrosło z 408,4 tys. zł w 2016 roku do 471,9 tys. zł w ub.r.

Pierwszy zysk od czterech lat

Zysk ze sprzedaży wyniósł 2,35 mln zł (rok wcześniej spółka miała stratę w wysokości 165,5 tys. zł). Zysk z działalności operacyjnej zamknął się w kwocie 2,43 mln zł (wobec 143,9 tys. zł straty rok wcześniej). Agencja zakończyła rok 2017 zyskiem netto w wysokości 1,95 mln zł (przy stracie na koniec 2016 roku w wysokości 134,2 tys. zł).

grafika

Dorota Mazur, CEO Havas Warsaw, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwróciła uwagę, że cała grupa Havas przechodzi transformację, a jej efekty w części Havas Warsaw już są widoczne. O szczegółach wprowadzanych zmian jednak nie chciała na obecnym etapie informować.

Decyzją władz agencji wypracowany na koniec ub.r. zysk został przeznaczony na pokrycie strat z lat 2014-2016, które łącznie wyniosły 1,91 mln zł. Pozostałe 42 tys. zł przeznaczono na kapitał zapasowy.

Priorytetem na rok bieżący jest według zarządu utrzymanie tendencji wzrostowej, m.in. poprzez rozbudowę zespołów i ich kompetencji. Zarząd liczy, że to pozwoli pozyskać agencji kolejnych nowych klientów oraz rozszerzyć współpracę z już obsługiwanymi. Havas Warsaw chce nadal budować pozytywny wizerunek, zarówno jako pracodawca, jak i specjalista w branży reklamowej. Działania te mają być realizowane m.in. poprzez udział w branżowych spotkaniach, rankingach, konkursach, konferencjach itp. Władze spółki liczą, że dzięki temu uda się odbudować i odświeżyć wizerunek firmy i powrócić na ścieżkę wzrostu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+