HBO GO, Netflix i WP Pilot dużo zyskują, w dół Ipla i NC+ GO (ranking serwisów i aplikacji VoD)

Najpopularniejszym serwisem wideo na żądanie pod względem zasięgu jest niezmienne VoD.pl, natomiast najwięcej czasu internauci spędzają w witrynach głównych nadawców telewizyjnych: TVN, Telewizji Polskiej i Polsatu. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały HBO GO, Netflix i WP Pilot, a znaczące spadki - Ipla.tv i NC+ GO.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
HBO GO, Netflix i WP Pilot dużo zyskują, w dół Ipla i NC+ GO (ranking serwisów i aplikacji VoD)

We wrześniu br. VoD.pl (należy do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,59 mln internautów, czyli 13,08 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni na stronie 14,14 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 33 minuty i 23 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Po ponad 3 mln odwiedzających miały też sekcja VoD portalu TVP.pl oraz Player.pl (należący do Grupy TVN). Pierwsza witryna zanotowała 3,32 mln użytkowników, 39,4 mln odsłon oraz 2 godziny, 56 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a druga - 3,15 mln użytkowników, 31,82 mln odsłon oraz 3 godziny, 27 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Podobnie mocno internautów przyciągała Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu). Przy 1,74 mln użytkowników serwis zanotował 18 mln odsłon oraz 2 godziny, 45 minut i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Z kolei na WP Pilot (gdzie można oglądać na żywo kilkadziesiąt stacji telewizyjnych) 1,98 mln internautów wykonało 7,25 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie po godzinie, 46 minut i 31 sekund.

We wszystkich tych serwisach (oprócz WP Pilot) zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, natomiast dodatkowe materiały (m.in. filmy, przedpremierowe odcinki seriali, stacje premium) są w płatnych pakietach. Na WP Pilot za darmo można oglądać 29 stacji, a za pozostałe trzeba płacić.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-we-wrzesniu-2018-wirtualna-polska-przed-facebookiem-w-gore-instagram-w-dol-google,7171217232652417a ##

Z serwisów, w których wszystkie treści są odpłatne w modelu abonamentowym, najpopularniejsza jest sekcja Premium portalu CDA.pl - w minionym miesiącu zanotowała 2,75 mln użytkowników, 19,13 mln odsłon oraz 14 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Na początku br. serwis podał, że z oferty Premium korzysta 100 tys. internautów, o 25 tys. więcej niż pół roku wcześniej.

Netflix wygra z Showmax i HBO

Netflix miał 2,14 mln użytkowników i 22,47 mln odsłon, Showmax - 1,44 mln użytkowników i 12,52 mln odsłon, HBO GO - 849,6 tys. użytkowników i 10,49 mln odsłon, a NC+ GO - 259,8 tys. użytkowników i 5,91 mln odsłon.

Z tego ostatniego serwisu mogą korzystać jedynie abonenci platformy telewizyjnej nc+ (w połowie br. było ich 2,119 mln). Odwiedzający spędzili na nim przeciętnie 23 minuty i 53 sekundy.

Z kolei dostęp do HBO GO od marca br. mogą wykupywać wszyscy polscy internauci. Miesiąc później serwis zmienił regulamin korzystania z darmowego okresu próbnego, żeby zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cda-pl-na-czarnej-liscie-piratow,7171216466876033a ##

grafika

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło 2,87 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 10,77 mln odsłon i spędzili średnio po 37 minut i 39 sekund.

Z Player.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny, 23 minuty i 56 sekund, z sekcji VoD na TVP.pl - przez 3 godziny, 40 minut i 7 sekund, z Ipla.tv - przez 3 godziny, 20 minut i 34 sekundy, a z WP Pilot - przez 2 godziny, 27 minut i 30 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych zdecydowanym liderem była sekcja VoD portalu TVP.pl - zanotowała 1,48 mln użytkowników, 13,83 mln odsłon oraz 70 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Ipla.tv przy 674,7 tys. użytkowników miała 4,43 mln odsłon oraz 33 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, a WP Pilot - 795,1 tys. użytkowników, 2,54 mln odsłon oraz 23 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Rośnie Netflix, WP Pilot, CDA, Showmax i HBO

W skali roku VoD.pl stracił 1,01 pkt proc. zasięgu (to 7,2 proc. w dół), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała o 454,5 tys. odsłon (czyli 3,1 proc.), a średni czas spędzony na stronie przez internautę wzrósł o minutę i 18 sekund (4 proc.).

Sekcja VoD na TVP.pl zanotowała spadki o 0,58 pkt proc. zasięgu i 4,3 mln odsłon (to 4,6 i 9,8 proc. w dół) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 8 minut i 47 sekund (5,2 proc.), natomiast Player.pl stracił 0,11 pkt proc. zasięgu i 3,38 mln odsłon (to 0,9 i 9,6 proc. w dół).

Zasięg Ipla.tv zmalał o 1,27 pkt proc. (czyli 16,7 proc.), ale serwis zyskał 299,6 tys. odsłon oraz 14 minut i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 1,7 i 9,5 proc. w górę). Natomiast NC+ GO stracił 0,33 pkt proc. zasięgu, 1,06 mln odsłon oraz 12 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 25,8, 15,3 i 0,9 proc. w dół).

Za to dział Premium na CDA.pl zyskał 1,03 pkt proc. zasięgu, 3,32 mln odsłon oraz 25 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 11,5, 21 i 2,9 proc. w górę). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Netflix - o 4,08 pkt proc. zasięgu, 7,78 mln odsłon (109,4 i 53 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i 32 sekundy (58,1 proc.), WP Pilot - o 5,06 pkt proc. zasięgu i 3,22 mln odsłon (233,2 i 80 proc.) przy spadku średniego czasu o godzinę, 17 minut i 52 sekundy średniego czasu (42,4 proc.), natomiast HBO GO - o 1,89 pkt proc., 8,27 mln odsłon oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu (156,2, 370,9 i 58,3 proc. w górę).

grafika

Wśród aplikacji VoD na czele jest Player z 958,4 tys. odwiedzających i 57 mln odsłon. Mobilna Ipla miała 638 tys. użytkowników i 13,53 mln odsłon (a także nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzających niż Player), a dekstopowa Ipla - 161,5 tys. użytkowników.

Większość aplikacji nie jest objęta audytem pozwalającym oszacować liczbę odsłon i średni czas spędzany przez internautów.

grafika

Aplikacja Playera osiągnęła wzrost zasięgu o 1,23 pkt proc. (czyli 54,4 proc.), a mobilna Ipla - straciła 0,27 pkt proc. zasięgu i 9,02 mln odsłon (to odpowiednio 10,4 i 40 proc. w dół).

Zasięg aplikacji Netflixa wzrósł ponad sześciokrotnie (z 0,34 do 2,09 proc.), aplikacji Showmaxa - prawie trzykrotnie (z 0,42 do 1,23 proc.)., a aplikacji TVP.pl - ponad trzykrotnie (z 0,21 do 0,76 proc.).

Natomiast dekstopowa Ipla zanotowała spadek o 0,74 pkt proc. (czyli 55,6 proc.), a aplikacja VoD Onet - o 0,06 pkt proc. (15,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online