Historia transseksualisty startującego w igrzyskach olimpijskich promuje Nike (wideo)

W najnowszym spocie marka Nike opowiada historię sportowych zmagań nie tylko z własnymi możliwościami fizycznymi, ale także z płciową tożsamością. Bohaterem reklamy jest bowiem Chris Mosier, pierwszy transseksualny uczestnik igrzysk Rio 2016 w drużynie USA.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Historia transseksualisty startującego w igrzyskach olimpijskich promuje Nike (wideo)

Chris Mosier jest zawodnikiem startującym w duathlonie i triatlonie od 2009 r. W wieku 4 lat Mosier zdał sobie sprawę, że jego tożsamość płciowa (mężczyzna) i płeć biologiczna (kobieta) nie pasują do siebie. Rywalizując w żeńskich zawodach nigdy do końca nie czuł się sobą. To pchnęło go do decydujących zmian w życiu.

W kolejnych scenach spotu pokazano, jak Mosier stara się, by stać się pierwszym transseksualnym zawodnikiem męskiej reprezentacji USA i osiągnąć sukces na igrzyskach olimpijskich.

- Bycie pierwszym transseksualnym mężczyzną w reprezentacji USA jest spełnieniem moich marzeń - nie ukrywa Mosier. - Zawsze chciałem, aby moje nazwisko widniało na koszulce. Reprezentowanie kraju na najwyższym poziomie w sporcie, który kocham, jest czymś niesamowitym. To dla mnie wyjątkowe przeżycie, a jednocześnie jedyna w swoim rodzaju szansa dla innych, aby zobaczyć własne odbicie w kimś, kto odnosi sukcesy jako transseksualny mężczyzna - podkreśla.

Spot przygotowany przez agencję Wieden + Kennedy Portland jest nadawany przy transmisjach z igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"