Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku

W ub.r. firma hostingowa Home.pl osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,1 proc. do 145,69 mln zł oraz zysku netto z 46,01 do 50,04 mln zł. Skorzystała z przeniesienia kolejnych dziedzin życia do internetu w związku z epidemią, nie odczuwa natomiast negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku
Fot.: Home.pl

Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Home.pl poszły w górę ze 134,21 do 143,19 mln zł. Zdecydowaną większość stanowiły wpływy w kraju, które zwiększyły się ze 132,01 do 140,02 mln zł.

Wpływy z innych krajów Unii Europejskiej wzrosły z 1,79 do 2,69 mln zł, a z pozostałych państw - z 414 do 474 tys. zł. W ub.r. Home.pl zaczęło sprzedaż swoich usług w Czechach i na Słowacji, ponadto rozszerzyło usługi m.in. w zakresie bezpieczeństwa, aplikacji biurowych (także do pracy zdalnej), reklamy internetowej i e-commerce. Oferty rozbudowały też jej spółki zależne AZ.pl i premium.pl.

grafika

Epidemia pomaga w sprzedaży

W sprawozdaniu złożonym w KRS zwrócono uwagę, że grupa Home.pl oferuje usługi internetowe, na które zapotrzebowanie wzrosło wiosną ub.r. po wybuchu epidemii.

- Obecnie Zarząd nie odnotowuje negatywnych zmian w sprzedaży nowych usług czy też w odnowieniach usług w porównaniu do wcześniejszy okresów bieżącego roku czy też roku ubiegłego. W niektórych kategoriach produktów Grupa obserwuje wzrost sprzedaży. Tym samym w obszarze swojej podstawowej działalności Grupa nie odnotowała istotnego wpływu pojawienia się pandemii na jej ogólną sytuację finansową i wyniki ekonomiczne - opisano.

Władze firmy zdają sobie sprawę, że ograniczenia epidemiczne miały i będą jeszcze mieć negatywny wpływ na część jej klientów. - Jednocześnie Grupa pozyskała oraz spodziewa się pozyskania nowych klientów, którzy dotychczas nie byli aktywni online. Ograniczenie działalności w świecie fizycznym wspomaga rozwój kanałów internetowych - dodano.

- Jednocześnie ewentualny wzrost stopy bezrobocia jest czynnikiem stymulującym przedsiębiorczość, której jednym z podstawowych narzędzi są oferowane przez Grupę usługi internetowe - zaznaczono.

Już 309 etatów w Home.pl

Wydatki operacyjne grupy Home.pl wyniosły w ub.r. 83,02 mln zł, po wzroście o 7,3 proc. z 77,37 mln zł w 2019 roku. Koszty usług obcych zwiększyły się z 39,8 do 43,74 mln zł, świadczeń pracowniczych - z 25 do 25,04 mln zł, a amortyzacji - z 10,23 do 12,49 mln zł.

Na koniec ub.r. zatrudnienie w Home.pl wynosiło 309 etatów, o 18,4 więcej niż przed rokiem. Liczba etatów w pionach IT zwiększyła się z 63,4 do 70,2, w dziale sprzedaży i marketingu - z 44,3 do 61,6, w działach administracji - z 41,3 do 45,9, natomiast w pionie obsługi klienta zmalała ze 139,7 do 129,4.

Pod koniec ub.r. z Home.pl rozstał się prezes Marcin Kuśmierz, objął taką funkcję w firmie Shoper. W Home.pl zarządzanie z początkiem kwietnia przejął Maciej Kornacki.

Znacząco poprawiły się wyniki rentowności Home.pl, zwłaszcza że pozostałe przychody operacyjne poszły w górę z 571 tys. zł do 2,5 mln zł (głównie dzięki 1,66 mln zł z rozwiązania rezerw). Zysk operacyjny wzrósł z 57,42 do 62,67 mln zł, zysk brutto - z 57,27 do 62 mln zł, a zysk netto - z 46,01 do 50,04 mln zł.

W ub.r. firma zapłaciła 11,97 mln zł podatku dochodowego, wobec 11,26 mln zł rok wcześniej.

46,7 mln zł na dywidendę dla 1&1

W połowie 2015 roku Home.pl zostało przejęte przez niemiecką firmę 1&1 za 135 mln euro. Właściciel w połowie kwietnia zdecydował, że z 49,67 mln zł jednostkowego zysku netto Home.pl w ub.r. 46,7 mln zł zostanie mu wypłacone jako dywidenda, a 2,97 mln zł trafi na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu zapowiedziano, że Home.pl będzie „kontynuować inwestycje związane z rozwojem oferty produktowej, platformy technologicznej oraz procesem obsługi klientów segmentu MŚP.

- Grupa będzie również rozwijała nowe kanały sprzedaży mające na celu dotarcie do szerszej grupy klientów biznesowych i indywidualnych. Dzięki współpracy spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej 1&1 IONOS SE Zarząd kontynuuje optymalizację głównych procesów biznesowych dążąc do osiągnięcia wyższej efektywności sprzedażowej i finansowej - dodano.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"