Home.pl ze wzrostem wpływów o 3,5 proc. i 46 mln zł zysku, stawia na usługi dla małych i średnich firm

W ub.r. firma Home.pl oferująca głównie usługi dla właścicieli stron internetowych osiągnęła wzrost przychodów o 3,5 proc. do 134,78 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 7,2 proc. do 77,37 mln zł jej zysk netto zmalał z 46,77 do 46,01 mln zł. Spółka zapowiada m.in. rozwój oferty produktowej oraz obsługi małych i średnich firm.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skonsolidowane przychody sprzedażowe Home.pl zwiększyły się ze 129,63 mln zł w 2018 roku do 134,21 mln zł w ub.r., a pozostałe wpływy operacyjne - z 561 do 571 tys. zł.

Firma oferuje usługi skierowane głównie do właścicieli stron internetowych, m.in. z zakresu obsługi hostingowej poczty elektronicznej i serwisów, bezpieczeństwa sieciowego, e-commerce i pracy grupowej online.

W sprawozdaniu złożonym w KRS Home.pl wyliczyło, że w ub.r. rozszerzyło ofertę aplikacji biurowych (m.in. do pracy zdalnej), produktów VAS dla segmentu e-commerce oraz usług  zakresu reklamy internetowej i bezpieczeństwa. Ponadto spółka została uznana przez Ministerstwo Cyfryzacji za operatora usługi kluczowej polegającej na prowadzeniu autorytatywnego serwera DNS.

W ub.r. Home.pl uruchomiło swój oddział w Rumunii, natomiast na początku br. poinformowało, że rusza ze sprzedażą swoich usług, pod marką Ionos, w Bułgarii i na Węgrzech.

Wpływy firmy osiągnięte w Polsce zwiększyły się rok do roku ze 127,08 do 132,01 mln zł, przychody z innych krajów Unii Europejskiej poszły w górę z 1,48 do 1,79 mln zł, a te z pozostałych rynków zmalały z 1,07 mln zł do 414 tys. zł.

grafika

Koszty 7,2 proc. w górę, rentowność nieco w dół

W ub.r. grupa kapitałowa Home.pl poniosła 77,37 mln zł kosztów operacyjnych, o 7,2 proc. więcej niż w 2018 roku (72,17 mln zł).

Wydatki na usługi obce zmalały z 41,06 do 39,8 mln zł, a na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze zwiększyły się z 19,5 do 25 mln zł. W firmie na koniec ub.r. były zatrudnione 322 osoby.

Nakłady na amortyzację poszły w górę z 9,64 do 10,23 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,34 do 1,54 mln zł, na podatki i opłaty - z 47 do 61 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 583 do 737 tys. zł.

Wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów spowodował, że pogorszyły się nieco wskaźniki rentowności Home.pl. Zysk operacyjny zmalał z 58,02 do 57,42 mln zł, zysk brutto - z 57,48 do 57,27 mln zł, a zysk netto - z 46,77 do 46,01 mln zł.

Zysk dla właściciela, w planach nowe rynki zagraniczne

Home.pl od pięciu lat należy do niemieckiego koncernu United Internet, właściciela m.in. 1&1 Ionos SE. Za 100 proc. udziałów Home.pl zapłacił 135 mln euro. Zeszłoroczny zysk spółki ma w całości zostać wypłacony właścicielowi w formie dywidendy.

W sprawozdaniu Home.pl napisano, że zarząd w br. zamierza „kontynuować inwestycje związane z rozwojem oferty produktowej, platformy technologicznej oraz procesem obsługi klientów segmentu MŚP”.

- Spółka będzie również rozwijała nowe kanały sprzedaży mające na celu dotarcie do szerszej grupy klientów biznesowych i indywidualnych. Dzięki współpracy spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej 1&1 Ionos SE Zarząd kontynuuje optymalizację głównych procesów biznesowych dążąc do osiągnięcia wyższej efektywności sprzedażowej i finansowej - dodano.

Na początku br. Home.pl zapowiadało, że wiosną br. zacznie sprzedaż swoich usług w Czechach i na Słowacji. Będzie to piąty i szósty zagraniczny rynek działania firmy. Do 2025 roku spółka chce być obecna na 15 zagranicznych rynkach.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"