Hotele w Polsce mają mało rezerwacji na Boże Narodzenie, więcej na Sylwestra

Hotele mają mało zarezerwowanych miejsc na Boże Narodzenie, więcej rezerwacji jest na Sylwestra - wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Na grudzień 76 proc. hoteli ma poniżej 30 proc. zajętych miejsc; frekwencję powyżej 50 proc. zanotowało tylko 7 proc. obiektów.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Hotele w Polsce mają mało rezerwacji na Boże Narodzenie, więcej na Sylwestra
fot. Shutterstock.com

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród hotelarzy podała, że w listopadzie blisko połowa (48 proc.) hoteli notuje frekwencję poniżej 30 proc. Z kolei obłożenie powyżej 50 proc. posiada tylko 18 proc. hoteli. W hotelach biznesowych 43 proc. obiektów nie przekracza frekwencji 30 proc., a powyżej 50 proc. obłożenia deklaruje 26 proc. z nich - dodano.

Z ankiety przekazanej wynika, że w grudniu obserwowana jest lekka poprawa w stosunku do danych sprzed miesiąca, ale nadal 76 proc. hoteli posiada obłożenie poniżej 30 proc., natomiast frekwencję powyżej 50 proc. wskazało tylko 7 proc. obiektów. "Styczeń jest zdecydowanie słabszy od grudnia, bo aż 91 proc. hoteli notuje obłożenie poniżej 30 proc." - podał sekretarz generalny IGHP Marcin Mączyński.

Zwrócił uwagę, że przynajmniej na razie większym zainteresowaniem gości cieszy się Sylwester niż Święta Bożego Narodzenia.

"Dla całej grupy hoteli uczestniczących w ankiecie 36 proc. posiada aktualnie obłożenie w okresie świątecznym poniżej 30 proc. Do tego należy dodać sporą grupę, bo 33 proc. obiektów, które w ogóle nie sprzedają oferty specjalnej w tych dniach. Hoteli wypełnionych więcej niż w 70 proc. jest tylko 8 proc." - wskazał Mączyński.

Sekretarz generalny IGHP dodał, że hotele biznesowe wypadają w okresie świątecznym zdecydowanie gorzej niż wypoczynkowe. "Aż 61 proc. nie sprzedaje oferty, a obłożenie poniżej 30 proc. notuje 29 proc. obiektów. W hotelach wypoczynkowych tylko 15 proc. nie sprzedaje oferty, 25 proc. posiada obłożenie poniżej 30 proc., a najliczniejszą grupę, bo blisko połowę (48 proc.), stanowią hotele z frekwencją pomiędzy 30 i 70 proc." - zaznaczył.

Według eksperta dane dotyczące średniej ceny niezmiennie świadczą o ciągłej tendencji wzrostowej. "Konieczność podnoszenia cen przez hotele wynika z wciąż dynamicznie rosnących kosztów towarów i usług, żywności, wynagrodzeń oraz wysokich cen gazu i energii elektrycznej" - wyjaśnił Mączyński.

IGHP poinformowała, że ankieta została przeprowadzona online w dniach 3-8 listopada 2022 r. W badaniu uczestniczyło 181 hoteli ze wszystkich województw. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów