HP sprzedaje najwięcej przenośnych pecetów, Apple w górę dzięki iPadowi

Dzięki tabletowi iPad, Apple zdobyło w III kwartale tego roku 12,4 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży przenośnych komputerów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że producent z Cupertino jest obecnie trzecim największym dostawcą tego typu urządzeń na świecie, a w USA ma pozycję lidera.

Same iPady stanowiły 8 proc. ogółu sprzedanych w III kwartale przenośnych pecetów. Z kolei 95 proc. wszystkich sprzedanych w tym czasie przez Apple tabletów kupili konsumenci z regionów rozwiniętych, głównie z Ameryki Północnej.

"Brak konkurencyjnych tabletów innych marek cały czas winduje w górę rynkowy udział Apple w segmencie przenośnych komputerów. iPad pojawia się na kolejnych światowych rynkach, ale jednym z rozwiniętych regionów, gdzie jego odbiór jest słaby, jest Japonia. Przyczyną jest brak treści i aplikacji w lokalnym języku. Na rynek tabletów wchodzą inni gracze, w związku z czym ciekawe czy będą oni potrafili wyjść poza zachodnio-centryczny charakter produktu Apple i stworzyć infrastrukturę wspierającą lokalne potrzeby, szczególnie w Chinach gdzie szybko rosną nakłady konsumentów na osobiste urządzenia komputerowe" - stwierdził Chris Connery, wiceprezes w DisplaySearch.

W III kwartale pozycję światowego lidera, z liczbą 9,5 miliona sprzedanych urządzeń i 17,3 proc. udziału w rynku, utrzymał Hewlett-Packard. Niedaleko w tyle był Acer, który sprzedał 9,1 miliona przenośnych pecetów, co dało mu 16,5 proc. rynkowego udziału. Oprócz iPada, Apple zanotowało także wzrost sprzedaży MacBooków, ale nie miały one tak znaczącego wpływu na pozycję firmy jak jej tablet. Bez niego, miałaby ona tylko 4,8 proc. udziału w rynku i dopiero 8. miejsce w rankingu. Pięć czołowych marek (oprócz ww. - Dell i Toshiba) kontrolowało w sumie 65,2 proc. całego rynku.

grafika

W III kwartale ogólnoświatowa sprzedaż przenośnych komputerów zwiększyła się o 9,6 proc. w ujęciu kwartalnym oraz o 18,7 proc. rok do roku - do 55,2 miliona urządzeń. To najwięcej od 1999 roku, w którym firma DisplaySearch zaczęła monitorować rynek.

Najwięcej przenośnych komputerów sprzedano w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) - 15,9 miliona. Tymczasem najwyższy wzrost sprzedaży w porównaniu z II kwartałem odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku (o 35,2 proc.), a wobec analogicznego okresu roku ubiegłego w Ameryce Łacińskiej (o 34,7 proc.). Sprzedaż rosła we wszystkich regionach za wyjątkiem Japonii.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych