IAB: reklama online warta 140 mln

Internet był w ubiegłym roku najszybciej rozwijającym się sektorem rynku reklamowego w Polsce - wynika z raportu IAB Polska.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Jego wartość w stosunku do 2004 roku wzrosła o 60% i wyniosła ok. 140 milionów złotych netto (w 2004 - 87 milionów złotych) i stanowi już 3% całego rynku reklamy. Zdaniem IAB w 2006 internetowe przychody reklamowe roku wyniosą ok 210 milionów złotych a wzrost wyniesie co najmniej 50%.

Nakłady na reklamę internetową w Polsce stanowiły w 2005 roku jedną trzecią wydatków jakie przedsiębiorcy wydali na reklamę radiową. Według oceny IAB ta tendencja utrzyma się i już za rok reklama internetowa będzie stanowiła już co najmniej połowę reklamy radiowej. Wnioskowanie to wynika z faktu, że podobne zmiany miały już miejsce na innych rynkach europejskich. W Wielkiej Brytanii nakłady firm na reklamę internetową od kilku lat stale rosną i już w 2004 roku okazały się wyższe, niż nakłady na reklamę radiową a w 2005 przewyższyły nakłady przeznaczane przez brytyjskie firmy na reklamę zewnętrzną.

Najpopularniejszymi formami reklamy nadal pozostają reklamy bannerowe ewoluujące z małych bannerów do większych powierzchni łącznie z formami rozwijanymi. W ubiegłym roku stanowiły one ok. 38% przychodów. Niezmiennie istotne przychodowo były również formy agresywne (top layers, brandmarks, internetowe spoty filmowe), które  stanowiły 32% udziału. Udział pozostałych form reklamowych takich jak mailing (9%) i sponsoring (7%) uległ zahamowaniu, a wzrasta udział reklam w wyszukiwarkach, których wartość przekroczyła już 10%.

Wiodącym sektorem gospodarki jaki inwestuje w reklamę onlie jest branża finansowa - 26% całości wydatków na reklamę online. Na drugie miejsce miejsce z 19% awansowała branża FMCG. Ex equo na drugiej pozycji uplasowały się firmy z branży telekomunikacyjnej (19%), motoryzacja i transport stanowiła 18% wydatków. Znaczący udział w wydatkach mają firmy z pozostały sektorów gospodarki, takich jak edukacja, kultura i rozrywka, usługi (stanowią razem około 19%).

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online