ICS na prawie 16 proc. urządzeń z Androidem, 0,8 proc. dla Jelly Bean, w dół Gingerbread

60,6 proc. aktywnych urządzeń opartych na stworzonej przez Google platformie Android pracuje obecnie pod kontrolą systemu w wersji 2.3 (Gingerbread).

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z udostępnionych przez Google statystyk na blogu Android Developers, które obejmują okres dwóch tygodni do 1 sierpnia 2012 roku.

Gingerbread w ciągu ostatniego miesiąca stracił 3,4 pkt. proc. udziału. Tymczasem na drugie miejsce awansował Android 4.0 (Ice Cream Sandwich), przeznaczony zarówno dla smartfonów, jak i tabletów, mający 15,9 proc. udziału, czyli o 5 pkt. proc. więcej niż przed miesiącem (więcej na ten temat).

Trzeci jest poprzednik Gingerbreada, Android 2.2 (Froyo), który jest zainstalowany na 15,5 proc. urządzeń. Poprzedzająca go wersja 2.1 (Eclair) ma 4,2 proc. udziału, a na zaprojektowanym z myślą o tabletach Androidzie 3.1 i 3.2 (Honeycomb) pracuje 2,3 proc. urządzeń.

Po raz pierwszy w statystykach pojawił się najnowszy Android - 4.1 (Jelly Bean), któremu jak na razie udało się zdobyć 0,8 proc. udziału.

Pozostała część to urządzenia wciąż pracujące na Androidzie w wersji 1.6 (Donut - 0,5 proc.) i 1.5 (Cupcake - 0,2 proc.).

grafika
grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana