Wcześniej analitycy IDC przewidywali, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 227,4 miliona tabletów. Teraz ta prognoza została obniżona do 221,3 miliona sztuk, co oznaczałoby wzrost o 53,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012.
W 2014 roku tempo wzrostu ma zwolnić do 22,2 proc., przy 270,5 miliona sprzedanych tabletów, a w roku 2017 - do jednocyfrowego poziomu. Wówczas sprzedanych ma zostać 386,3 miliona tabletów, wobec wcześniej zakładanych 407 milionów.
Jeśli chodzi o systemy operacyjne instalowane w tabletach, pozycję wyraźnego lidera ma w najbliższych latach utrzymać Android. Druga będzie platforma iOS od Apple, ale jej udział ma w latach 2012-2017 spaść o 15 pkt. proc. Natomiast wzrost ze znikomego poziomu do ponad 10-proc. udziału przewidywany jest dla Windowsa Microsoftu.

Z kolei biorąc pod uwagę rozmiar ekranu tabletów, najlepiej w prognozowanym okresie mają sprzedawać się urządzenia 7-8 calowe.











