Idea jest nadal najpopularniejszą marką wśród polskich Internetów w kategorii operatorów GSM oraz drugą marką (po Nokii) z branży telefonii komórkowej - wg badań przeprowadzonych przez firmę NetSprint w głównych polskich wyszukiwarkach internetowych w pierwszej połowie 2004 r.
Taka sama kolejność wystąpiła w ubiegłorocznych badaniach popularności polskiego Internetu, natomiast w pierwszym półroczu 2004 r. znacząco wzrósł odsetek zapytań: z 23% do 65,6 procent. Kolejne miejsca w pierwszej piątce branży stanowią: Plus GSM i Era oraz Siemens (51,9%). Natomiast sieć Heyah znalazła się poza pierwszą dziesiątką najpopularniejszych marek.
„Bardzo cieszymy się, z wyników uzyskanych przez markę Idea wśród użytkowników polskiego Internetu zarówno w 2003 i 2004 r., gdyż dowodzi ona rosnącego zainteresowania Polaków ofertą sieci Idea i jest dowodem na dobre przyjęcie przez rynek wprowadzonych przez nas w tym roku nowych usług i taryf (Dla każdego, Nowy POP, Mega, Plan Codzienny, Premium) oraz dobrych efektów komunikacji z klientami” – uważa Iwona Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel, operatora sieci IDEA – „W drugim półroczu 2004 r. z pewnością nadal pozytywnie będziemy zaskakiwać naszych klientów i chcemy być nadal najbardziej popularnym i innowacyjnym operatorem na polskim rynku GSM.”

Ranking najpopularniejszych marek w Polsce w kategorii „Telekomunikacja & Motoryzacja” (marka - odsetek wśród ogółu): 1. Nokia - 100% 2. Idea GSM – 65,6% 3. Plus GSM - 58% 4. Era GSM - 52,9% 5. Siemens – 51,9% 6. Opel - 45,1% 7. Playboy – 38,9% 8. Fiat - 38,1% 9. Sony – 34,4%10. Ford – 28,7%
„W naszych badaniach przeanalizowanych zostało ponad 47 milionów zapytań zadanych przez polskich internatów, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2004 roku.” – mówi Piotr Kocjan, menedżer marketingu i PR w NetSprint.pl











