To o 2 miliony więcej niż w przypadku olimpiady z 1996 roku wAtlancie, która do tej pory była najchętniej oglądaną imprezą w USA- informuje serwis Media Life, powołując się na dane firmybadawczej Nielsen Media Research.
Ostateczny wynik NBCU będzie jeszcze wyższy, biorąc pod uwagęniedzielną ceremonię zamknięcia igrzysk. Średnia dziennaoglądalność również była rekordowa. Wyniosła ona 27,7 milionawidzów i była o 11 procent wyższa w porównaniu z olimpiadą wAtenach cztery lata temu (24,9 miliona widzów).
Poza olimpiadą w Pekinie i Atlancie, w pierwszej piątce znalazłysię również igrzyska: zimowe w Lillehammer w 1994 roku (204 milionywidzów) oraz letnie w Atenach w 2004 roku (203 mln) i w Seulu w1998 roku (194 mln).
NBCU na relacje z igrzysk w Pekinie przeznaczył na wielu swoichplatformach 3,6 tys. godzin. Za wyłączne prawa do pokazywaniaimprezy za oceanem koncern zapłacił 894 milionów dolarów, a zreklam zarobił ponad 1 miliard dolarów.

źródło: Media Life











