Po przeprowadzeniu przetargu konsolidacyjnego, spółka Ingka Group, właściciel sieci sklepów IKEA, wybrała sieć agencji McCann (IPG Mediabrands) na globalną agencję reklamową.
Współpraca obejmuje obsługę marketingową IKEA w 31 krajach na całym świecie.
IKEA jest klientem McCann od ponad dziesięciu lat. W 2011 roku McCann New York została wybrana do zmiany kultowego katalogu firmy.
W 2014 roku McCann Worldgroup objął obowiązki agencji wiodącej dla IKEASpain. Biuro agencji w Madrycie będzie kierować obsługą globalną, współpracując z tamtejszym zespołem marketingowym szwedzkiej firmy, tak jak to miało miejsce przez ostatnich 9 lat w działalności regionalnej.
- Nowe podejście opiera się na spostrzeżeniu, że podstawowe potrzeby ludzi są uniwersalne – wszyscy ludzie muszą spać, jeść i spędzać czas z bliskimi. Wizja IKEA zakładająca stworzenie lepszego życia codziennego dla wielu ludzi może nadać ton i dać marce IKEA możliwość emocjonalnego łączenia się z ludźmi niezależnie od kultury, sytuacji życiowej czy wieku za pomocą spójnego głosu, przekazywanego za pośrednictwem globalnej marki marketingowej kampanii - informuje IKEA w wydanym komunikacie.

Współpraca z McCann na poziomie globalnym zacznie obowiązywać w tym miesiącu, a pierwsze projekty spodziewane są wiosną przyszłego roku.
Wybór McCann na globalną agencję reklamową ma nie mieć wpływu na współpracę IKEA z wybranymi agencjami na rynkach lokalnych. W Wielkiej Brytanii firma współpracuje z Mother London.











