Logo, którym ostatnio posługiwała się IKEA wprowadzono 27 lat temu, w 1992 roku. Teraz firma postanowiła je delikatnie zmodyfikować. Autorem projektu jest Joakim Jerring z Seventy Agency ze Sztokholmu.
Zmianom uległy proporcje w logo. Nowy znak jest mniej niż dotychczas rozciągnięty dzięki czemu ma lepiej prezentować się m.in. na ekranie smartfonów i na stronie internetowej.
Nowe logo

Owal w kolorze żółtym został jakby nieco powiększony, a znajdujące się w nim litery IKEA nieco pomniejszone i bardziej do siebie zbliżone.
Rozszerzono w napisie literę „A”, natomiast „ramiona” w literze K nieco zwężono.
Stare logo

Według Jerringa zaktualizowane logo było wynikiem ścisłej współpracy z IKEA przez większą część roku. Firma chciała, aby nowe logo zwiększyło czytelność zarówno w domenach cyfrowych, jak i fizycznych. Chciała także, aby projekt uniknął konieczności ponownej rejestracji znaku towarowego.
- Wprowadzając subtelne, ale znaczące zmiany w logo, stworzyliśmy optymalne wrażenia wizualne we wszystkich formatach, ale zachowaliśmy unikalne cechy oryginalnego kultowego projektu - powiedział Joakim Jerring. - Jedną z tych aktualizacji było zwiększenie optycznego rozmiaru logo. Zmieniając proporcje prostokąta i owalu, zwiększyliśmy rozmiar litery o 15 proc., tworząc większą obecność marki w tej samej przestrzeni medialnej - dodał.
Wprowadzono też inne odcienie kolorów niebieskiego i żółtego. Nowa kolorystyka ma być bardziej stonowana i wyciszona.











