O planach rozszerzenia działalności w internecie przez Ikeę poinformował dziennik „Financial Times” na podstawie rozmowy którą przeprowadził z Torbjornem Loofem, dyrektorem wykonawczym Inter Ikea.
Ikea przewiduje uruchomienie nowego sklepu internetowego, w którym będzie oferować nie tylko własne meble i akcesoria do mieszkań, ale także produkty z tego segmentu pochodzące od zewnętrznych wytwórców.
Pierwszą częścią projektu są testy, w ramach których Ikea zacznie sprzedawać swoje produkty na istniejących już platformach e-commerce, takich jak Alibaba czy Amazon. Według „FT” obecnie trwają zaawansowane rozmowy w tej sprawie.
Torbjorn Loof w rozmowie z „FT” wyjaśnił, że Ikea chce trafić ze swoim nowym sklepem w obszar pomiędzy serwisami internetowymi konkretnych producentów, a dużymi platformami oferującymi bardzo różne towary z wielu branż.

- Myślę, że ta przestrzeń stwarza wiele nowych możliwości – przyznał Loof. - Dobrym przykładem jest Zalando, które sprzedaje obuwie i odzież pochodzące od różnych wytwórców, choć nie jest właścicielem żadnej z oferowanych przez siebie marek. Pomimo tego osiągnęło znaczący sukces na rynku.











