IKEA Retail wybrała agencję reklamową na trzy lata

IKEA Retail Sp. z o.o. zakończyła proces przetargowy, którego celem było wyłonienie wiodącej agencji reklamowej dla marki w Polsce na najbliższe trzy lata. Zwycięską agencją jest JWT Warsaw, która współpracowała już z IKEA, w tym w ubiegłym roku na zasadach projektowych. Zakończenie procedury przetargowej zamyka proces zmian w zakresie współpracy IKEA z partnerami z obszaru reklamy i mediów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Procedura przetargowa rozpoczęła się w lipcu 2012 roku i wzięły w niej udział cztery agencje: Brasil, Euro RSCG, GREY Group oraz JWT Warsaw. Przetarg został przygotowany zgodnie z zasadami dobrych praktyk rekomendowanych przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. Każda z agencji biorących w nim udział otrzymała wynagrodzenie za wykonaną pracę.

„Bardzo cieszymy się, że proces przetargowy przebiegł sprawnie i udało nam się osiągnąć wszystkie założone cele. Wierzymy, że wybraliśmy najlepszego dla nas partnera, i że spełni on wysokie oczekiwania, jakie wobec niego mamy. W końcowym etapie wybieraliśmy spośród dwóch agencji: JWT i GREY” – powiedział Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.

„Po zakończeniu przetargu na agencję reklamową i konsolidacji budżetu mediowego będzie nam łatwiej wspólnie pracować nad realizowanymi projektami. Planujemy wprowadzić bardziej efektywne metody pracy z naszymi partnerami, np. przy nowym projekcie będziemy organizować jeden briefing dla wszystkich firm z obszaru reklamy i mediów, z którymi współpracujemy. Chcemy też, aby nasi partnerzy kontaktowali się ze sobą bezpośrednio” – powiedział Grzegorz Boruc, dyrektor marketingu IKEA.

W zakresie działań reklamowych i public relations IKEA Retail pracuje obecnie z: K2 Internet w obszarze kreacji i strategii Digital, agencją MEC – w zakresie obsługi mediów off-line i on-line, agencją Kalicinscy.com w obszarze social media, Questia Communications Management Consultants w zakresie PR korporacyjnego i produktowego oraz z JWT Warsaw jako wiodącą agencją reklamową po wygranym przetargu. MEC zajmuje się obsługą budżetu on-line od sierpnia 2012 roku. Wcześniej zadania te realizowała dla IKEA agencja ACR.

________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad 18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?