Ze względu na mniejszą powierzchnię, w nowej IKEI na miejscu będzie możliwość kupienia części produktów z asortymentu. Wszystkie, w tym meble, będzie można zamówić na miejscu z dostawą do domu – samodzielnie lub z pomocą pracowników.
W nowej IKEI zabraknie ścieżki zakupowej, znanej ze standardowych sklepów szwedzkiej sieci. Klientom pozostawiony będzie wybór, gdzie pójść i co zobaczyć.
IKEA Food
Dodatkowo, IKEA wprowadzi do nowego sklepu odświeżony koncept oferty gastronomicznej. Bistro i Café, w ramach IKEA Food, oferować będą między innymi kanapki z wypiekanego na miejscu pieczywa czy sałaty i koktajle ze świeżych składników. Lokal serwować będzie dania mięsne, wegetariańskie, słodycze oraz popularne wśród klientów, charakterystyczne dla IKEI produkty (np. klopsiki).
Sklep IKEA w Blue City zostanie otwarty w ostatnim tygodniu października. Ze względu na testy nowych funkcjonalności, dokładna data zostanie podana bliżej tego terminu.

Trzecia warszawska IKEA miała stanąć na Woli
Przypomnijmy, że IKEA jeszcze w 2016 roku podawała informacje o lokalizacji nowego sklepu w Forcie Wola. Zrezygnowano z tej galerii handlowej na rzecz Blue City. - Ze względu na niezależne od nas, przedłużające się procedury administracyjne, zdecydowaliśmy się zawiesić ten projekt [otwarcia placówki w Forcie Wola - przyp.red.] - wyjaśniała Katarzyna Balashov, rzecznik prasowy Ikea w Polsce.
Sklep w centrum Blue City w warszawskiej dzielnicy Ochota zajmie powierzchnię ok. 4800 m2 na dwóch kondygnacjach.
Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów (w drugiej połowie br. otworzy jedenasty w centrum handlowym Blue City) i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej.











