Ile jest w Polsce nośników reklamy zewnętrznej?

Liczba nośników reklamy w Polsce wyniosła 31 grudnia 2007 roku114.504 sztuki - wynika z zestawienia Izby Gospodarcza ReklamyZewnętrznej. Izba opublikowała właśnie coroczny raport dotyczącywielkości reklamy outdoorowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ogólna liczba nośników reklamy w ubiegłym roku nie zmieniła sięi tak jak w ciągu ostatnich pięciu lat zbliżona była do łącznejwielkości oscylującej wokół stu tysięcy. Nie wpłynęły na nią zmianyjakościowe nośników - rozbudowa jednych pociągała za sobązmniejszenie liczby innych, a także wprowadzanie na rynekoutdoorowy nowych formatów. Poniższa tabela pokazuje szczegółoweliczby nośników w poszczególnych kategoriach według stanu na 31grudnia 2007 roku:

Jakie wnioski wynikają z tego zestawienia? Najbardziej zauważalnązmianą, która nastąpiła w ubiegłym roku, jest podwojenie się liczbypowierzchni ekspozycyjnych na nośnikach typu scroll (backlight 9 m2ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Pod koniec 2006 rokubyło ich około 800 (w tabeli jest podana tylko liczba konstrukcji -265 sztuk), a 2007 roku - już 1.572. Oferują je dwie firmy: Ströeroraz AMS S.A.

Godny uwagi jest również wzrost - o ponad 27 procent - liczbynośników typu frontlight 18 m2. Rozwój ten wymuszony został niejakoprzez potrzeby polskich reklamodawców, którzy coraz bardziejstawiają na kampanie wizerunkowe wymagające lokalizacji ichnośników w najbardziej pożądanych miejscach: największych miastachoraz rejonach graniczących z nimi, a ostatnio także wzdłuż głównychlinii komunikacyjnych łączących te miasta.

Z kolei stosunkowo powoli rośnie liczba nośnikówwielkoformatowych typu frontlight oraz podświetlanych - typubacklight, co jest związane przede wszystkim z wysokimi kosztamiich produkcji i instalacji. W zakresie nośników typu frontlight 36m2 liderem pozostaje News Outdoor Poland, dla nośników 48 m2 jestnim nadal Cityboard Media, a AMS S.A. pozostaje jedynym oferentembacklightów w formacie 18 m2.

Niewielki jest także wzrost liczby powierzchni city lightów (120x 180 cm), sytuowanych tak w wiatach przystankowych, jak i pozanimi, spowodowany małą aktywnością polskich miast w zakresiewspierania ich rozwoju. Być może rok 2008 będzie przełomowym w tymzakresie, chociażby ze względu na planowany w Warszawie przetarg nawyposażenie przystanków komunikacji miejskiej w około tysiącanowych wiat przystankowych z witrynami typu city light.

W roku 2007 zadebiutowały na rynku - jak dotychczas tylkowarszawskim - podświetlane słupy reklamowe, umożliwiającejednorazowe umieszczenie trzech plakatów w formacie 120 x 350 cm (wpionie) na każdej konstrukcji. Takie słupy obracają się wokółwłasnej osi, tworząc możliwość kierowania reklamy w różnychkierunkach - zarówno do pieszych, jak i zmotoryzowanych. Pierwsząfirmą, która zainwestowała w te nowoczesne nośniki, jest Ströer outof home media.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej nie zbiera danych na tematnośników elektronicznych, których rozwój postępować będzie wnajbliższych latach szybciej niż dotychczas. Jednak - jak uważaLech Kaczoń, prezes IGRZ - "nie zastąpią one dotychczasowychnośników usytuowanych w przestrzeni publicznej, a zajmować będąmiejsce w rejonach punktów sprzedaży oraz na terenachzamkniętych".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"