Pary wydają 300 zł mies. na wspólne rozrywki. Szukający związku zostawiają nawet 150 zł na portalach randkowych (infografika)

Przeciętny Polak będący w związku wydaje na wspólne przyjemności z partnerką lub partnerem ok. 300 zł miesięcznie. Na świętowanie rocznicy i kupno prezentów jest w stanie wydać po ok. 200 zł. Gdy natomiast zabiega o miłość, na jej poszukiwanie przy użyciu portali internetowych wydaje średnio nawet 147 zł, choć zwykle najpierw próbuje skorzystać z bezpłatnych opcji - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Niemal 23% badanych korzystało lub korzysta z portali randkowych. Najwięcej poszukujących miłości nie jest jednak skorych do wydawania na ten cel zbyt dużych kwot. Najczęściej są w stanie przeznaczyć mniej niż 100 zł – tak deklaruje niemal 25%. Jednocześnie odpowiednio ponad 13% oraz ponad 12% może wydać od 100 do 200 zł oraz od 200 do 400 zł.

Zdarzają się jednak i tacy, którzy za zdobycie miłości przez internet chcą zapłacić znacznie więcej, bo nawet ponad 800 zł. Natomiast ponad 39% korzysta tylko z bezpłatnych rozwiązań.

Na wspólne przyjemności w związku przeciętny Polak wydaje średnio ok. 300 zł miesięcznie. Rozumiane są one zwykle jako: wyjście do kina lub teatru, restauracji, drobne upominki czy wspólne wyjazdy. Mężczyźni są bardziej skłonni, by częściej wydawać nawet wyższe kwoty na ten cel niż przedstawicielki płci pięknej. I choć to zwykle kobiety pamiętają o różnych okazjach i uchodzą za bardziej romantyczne, to jednak ze względu na przyjęty tradycyjny model związku to panowie częściej ponoszą koszty związane ze wspólnymi wyjściami.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-portale-randkowe-flirt-com-i-sympatia-na-czele-edarling-i-fellow-przyciagaja-najbardziej-top13,7171436690351745a ##

W przypadku świętowania rocznic Polacy są mniej rozrzutni – koszty, jakie są skłonni ponieść na ten cel, wynoszą średnio ok. 200 zł. Chęć wydania takich kwot wykazują obie płci, choć panowie częściej niż panie są w stanie ponieść w związku z obchodzeniem rocznic znacznie wyższe koszty, sięgające od 500 do nawet 2000 zł. Niemal 11% badanych w ogóle nie wydaje pieniędzy na celebrowanie tego typu okazji.

Na prezenty z okazji urodzin czy świąt, takich jak Boże Narodzenie albo walentynki, Polacy również wydają średnio 200 zł. Hojność niektórych partnerów może jednak zaskoczyć, ponieważ zdarzają się tacy, którzy na upominki są w stanie wydać nawet powyżej 3000 zł. Mają też oni jednak swoje przeciwieństwa, czyli osoby, które nie chcą przeznaczać na ten cel żadnych środków (niemal 5%).

Z wydatkami związane są także zdrady, z czego sprawę zdaje sobie 90% badanych Polaków. Nie są oni jednak w stanie precyzyjnie określić, jakie mogą być to kwoty, co zadeklarowało 56% badanych. W analizie pozostałych 44% odpowiedzi nie sposób również wskazać konkretnych i najbardziej popularnych dotyczących estymowanych kosztów romansu. Niemal 10% Polaków uważa, że utrzymanie kochanki lub kochanka nie wiąże się z ponoszeniem kosztów.

grafika

Raport "Ile kosztuje miłość w Polsce", przygotowany przez platformę do obniżania i opłacania rachunków MAM, został opracowany na podstawie badania ilościowego przeprowadzonego przez ośrodek badawczy SW Research w dniach 30 stycznia - 2 lutego 2018 r., metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie 1005 Polaków. 100% badanych zadeklarowało doświadczenie w zakresie stałych związków, 82% w momencie badania posiadało partnera lub partnerkę, a dla 63% aktualny związek trwał minimum 5 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+