Przychody wydawcy „The Guardian” wzrosły na koniec marca br. o 6,7 proc. rok do roku, do 275 mln funtów – wynika z danych przed audytem, opublikowanych przez Press Gazette.
Wpływy od czytelników cyfrowych (z darowizn, opłat członkowskich i subskrypcji) wzrosły o jedną piątą rok do roku do „ponad” 100 mln funtów. W poprzednim roku finansowym wyniosły 88,2 mln funtów.
W ciągu roku liczba stałych wspierających tytuł w internecie wzrosła o ponad 150 tysięcy do 1,3 mln czytelników, przy znacznie wyższym średnim przychodzie na wspierającego. „To imponujące osiągnięcie” – podał wydawca w liście do pracowników.
Dalej zespół Guardiana poinformowano: „Odnotowaliśmy również wzrost w naszej działalności reklamowej, po kilku trudnych latach, dzięki dobrym wynikom naszych zespołów na całym świecie na bardzo konkurencyjnym rynku. Koncentracja na bezpośrednich relacjach z klientami, zarówno dużymi, jak i małymi, przynosi efekty”.












