Przykładowo obecne wynagrodzenie brand managera, które wynosi miesięcznie ok. 11 500 zł brutto jest nawet o kilka tys. zł niższe niż jeszcze kilka lat temu. Przyczyną jest światowy kryzys ekonomiczny, który spowodował obniżenie wynagrodzeń i zwolnienie tempa ich wzrostu.
Wybrane miesięczne wynagrodzenia brutto w sektorze sprzedaży i marketingu:
Marketing B2Bonline marketing specialist – min.: 5 000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł, max.: 8000 złproduct manager – min.: 10000 zł, najczęściej oferowane: 12000 zł, max.: 14000 zł
Sprzedaż B2Bsales representative – min.: 4000 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł, max.: 6500 złkey account manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł, max.: 12000 zł
Retailsprzedawca – min.: 2000 zł, najczęściej oferowane: 3000 zł, max.: 4000 złregionalny kierownik sprzedaży – min.: 8000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł, max.: 15000 zł

Marketing FMCG/trade marketing/category managementjunior brand manager – min.: 5000 zł, najczęściej oferowane: 6000 zł, max.: 8000 złcategory manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 11000 zł, max.: 13000 zł
Sprzedaż FMCGprzedstawiciel handlowy – min.: 3000 zł, najczęściej oferowane: 4000 zł, max.: 5000 złkey account manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 11500 zł, max.: 14000 zł
Obsługa klientacustomer service specialist – min.: 4500 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł, max.: 6500 złcustomer service manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 10000zł, max.: 14000 zł
"Przegląd Płac Sprzedaż i Marketing 2013" Page Personnel powstał na podstawie informacji zebranych przez konsultantów agencji doradztwa personalnego Page Personnel podczas rozmów z kandydatami w trakcie rekrutacji prowadzonych w Warszawie w okresie od stycznia do grudnia 2012 r. Obejmują one poziom wynagrodzeń deklarowanych przez kandydatów, jak również poziom wynagrodzeń pochodzący z zaakceptowanych przez kandydatów ofert pracy. Zgromadzone dane dotyczą wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności: FMCG, produkcji, opakowań, handlu, nieruchomości, sektora farmaceutycznego, energetycznego, IT, telekomunikacji, mediów, transportu i logistyki.











