Według wyników badania Mediapanel w czerwcu br. witryny i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,88 mln polskich internautów, co dało 97,45 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 20 godzin, 55 minut i 45 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,83 mln użytkowników, 97,28 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 38 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce lepszy wynik osiągnął Meta Platforms (bez komunikatora WhatsApp, który w badaniu jest klasyfikowany osobno) - 23 godziny, 20 minut i 58 sekund przy 25,89 mln odwiedzających. Z kolei na TikToku każdy z 12,95 mln polskich internautów spędził średnio 19 godzin, 27 minut i 11 sekund.
Poziom 20 mln odwiedzających oprócz Grupy Google i Meta Platforms przekroczyły jeszcze Grupa Wirtualna Polska (22,81 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (21,21 mln), Grupa Polsat-Interia (20,58 mln) i Grupa Allegro (20,39 mln). Z tej grupy na najdłużej odwiedzających przyciągała Grupa WP - na 2 godziny, 8 minut i 19 sekund.

W ramach badania oszacowano, że z internetu korzystało w czerwcu 29,6 mln Polaków, z czego codziennie robiło to 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w maju.
Google.com zanotował 27,13 mln użytkowników, 91,53 proc. zasięgu oraz godzinę, 39 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,9 mln użytkowników, 90,74 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 11 sekund średniego czasu.

W przeglądarkowym Facebooku każdy odwiedzający spędził przeciętnie 3 godziny, 6 minut i 56 sekund, a w przeglądarkowym YouTubie - 5 godzin, 9 minut i 41 sekund.
Na o2.pl liczba użytkowników zmalała z 11,47 do 10,06 mln, przez co domena wypadła z czołowej dziesiątki. Natomiast TVN24.pl osiągnął wzrost z 9,5 do 9,99 mln odwiedzających.
Prawie 7 godzin na Netfliksie

Na komputerach w serwisach i aplikacjach Google’a każdy z 22,45 mln internautów spędził średnio 5 godzin, 34 minuty i 57 sekund, a w przypadku Meta Platforms 12,95 mln użytkowników spędziło przeciętnie po 4 godziny, 33 minuty i 58 sekund.
Na dłużej przyciągał Netflix - każdy z 3,01 mln odwiedzających korzystał z niego średnio przez 6 godzin, 43 minuty i 22 sekundy.
W przeglądarkowym YouTubie przeciętny czas korzystania wyniósł 6 godzin, 37 minut i 50 sekund, na Facebook.com - 4 godziny, 36 minut i 27 sekund, a w przeglądarkowym Netfliksie - 6 godzin, 43 minuty i 22 sekundy.

Na urządzeniach mobilnych strony i aplikacje Google’a odwiedziło 26,15 mln polskich internautów (w maju było to 26,19 mln), każdy spędził tam średnio 18 godzin, 19 minut i 28 sekund.
Witryny i aplikacje Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowały 22 godziny, 53 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a TiktTok - 20 godzin, 29 minut i 23 sekundy.

W mobile’u Interia przed Facebookiem
Przeglądarkowa Interia zanotowała spadek liczby użytkowników z 15 do 14,93 mln, wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka (spadek z 15,08 do 14,82 mln).
Na Google.com średni czas korzystania zmalał z 36 minut i 58 sekund do 32 minut i 27 sekund, a na WP.pl wydłużył się z 49 minut i 12 sekund do 53 minut i 59 sekund.

Ponad doba na TikToku
W aplikacji mobilnej TikToka każdy z 9,68 mln polskich internautów spędził przeciętnie 25 godzin. Miesiąc wcześniej aplikacja miała 9,46 mln użytkowników i 25 godzin średniego czasu korzystania.
Na kilkanaście godzin przyciągały natomiast odwiedzających aplikacje Facebooka (20,36 mln użytkowników, 16 godzin, 12 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania) oraz YouTube’a (19,66 mln użytkowników, 15 godzin, 48 minut i 36 sekund przeciętnego czasu).











