W internecie prawie 30 mln Polaków. Liderem Google

Z internetu korzystało we wrześniu 29,7 mln Polaków, o 0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Liczba tych aktywnych w sieci codziennie wyniosła natomiast z 24,9 mln, wobec 24,7 mln w sierpniu. Wśród aplikacji mobilnych najpopularniejsze jest Google, a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TikToku, Facebooku i YouTubie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. witryny i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,75 mln polskich internautów (co dało 96,84 proc. zasięgu), spędzając średnio po 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,43 mln użytkowników, 96,2 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 29 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęła 25,27 mln internautów, każdego średnio na 22 godziny i 51 minut, a WhatsApp - 14,55 mln użytkowników, przeciętnie na 3 godziny, 16 minut i 22 sekundy.

Poziom 20 mln odwiedzających przekroczyło jeszcze czterech polskich wydawców: Grupa Wirtualna Polska (21,06 mln), Ringier Axel Springer Polska (20,83 mln), Grupa Polsat-Interia (20,6 mln) oraz Grupa Allegro (20,05 mln).

Z kolei na TikToku każdy z 12,41 mln użytkowników spędził przeciętnie 18 godzin, 18 minut i 28 sekund.

W internecie prawie 30 mln Polaków

Z internetu korzystało we wrześniu 29,7 mln Polaków, o 0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Liczba tych aktywnych w sieci codziennie wyniosła natomiast z 24,9 mln, wobec 24,7 mln w sierpniu.

grafika

Portal „Super Expressu” przed OLX

Google.com zanotowało 26,87 mln użytkowników, 90,5 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,41 mln internautów, 89,38 proc. zasięgu oraz godziny, 36 minut i 36 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.

Na przeglądarkowym YouTubie każdy odwiedzający spędził przeciętnie 4 godziny, 58 minut i 13 sekund, a na Facebooku - 2 godziny, 44 minuty i 17 sekund.

Przeglądarkowa wersja OLX.pl miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 11,28 do 10,82 mln użytkowników, w konsekwencji została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała dużo słabiej - z 11,18 do 10,97 mln.

Interia.pl zanotowała spadek z 15,67 do 14,85 mln użytkowników, przez co wzrosła jej strata do Allegro.pl (spadek z 15,72 do 15,45 mln) i Onet.pl (z 16,11 do 16,09 mln).

grafika

Na komputerach Grupa Google w porównaniu z sierpniem zanotowała wzrost liczby użytkowników z 21,57 do 21,88 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 5 godzin, 44 minut i 26 sekund do 5 godzin, 25 minut i 9 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google przyciągnęła 25,27 mln internautów, każdego średnio na 17 godzin, 20 minut i 53 sekundy.

Natomiast w serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez WhatsAppa) każdy z 22,72 mln użytkowników spędził przeciętnie 23 godziny, 7 minut i 43 sekundy, a z TikToka 11,65 mln internautów korzystało średnio przez 19 godzin, 22 minuty i 22 sekundy.

grafika

Doba w aplikacji TikToka

Wśród aplikacji mobilnych zdecydowanym liderem zasięgowym jest Google z 21,45 mln użytkowników. Dalsze pozycje zajęły aplikacja Facebooka (18,83 mln), Messenger (18,3 mln) i aplikacja YouTube’a (18,1 mln).

Na mobilnym TikToku każdy odwiedzający spędził średnio 24 godziny. W aplikacji Facebooka przeciętny czas korzystania wyniósł 16 godzin, 44 minuty i 41 sekund, a w tej YouTube’a - 15 godzin, 19 minut i 55 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"