Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. witryny i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,75 mln polskich internautów (co dało 96,84 proc. zasięgu), spędzając średnio po 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,43 mln użytkowników, 96,2 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 29 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęła 25,27 mln internautów, każdego średnio na 22 godziny i 51 minut, a WhatsApp - 14,55 mln użytkowników, przeciętnie na 3 godziny, 16 minut i 22 sekundy.
Poziom 20 mln odwiedzających przekroczyło jeszcze czterech polskich wydawców: Grupa Wirtualna Polska (21,06 mln), Ringier Axel Springer Polska (20,83 mln), Grupa Polsat-Interia (20,6 mln) oraz Grupa Allegro (20,05 mln).

Z kolei na TikToku każdy z 12,41 mln użytkowników spędził przeciętnie 18 godzin, 18 minut i 28 sekund.
W internecie prawie 30 mln Polaków
Z internetu korzystało we wrześniu 29,7 mln Polaków, o 0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Liczba tych aktywnych w sieci codziennie wyniosła natomiast z 24,9 mln, wobec 24,7 mln w sierpniu.

Portal „Super Expressu” przed OLX
Google.com zanotowało 26,87 mln użytkowników, 90,5 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,41 mln internautów, 89,38 proc. zasięgu oraz godziny, 36 minut i 36 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.
Na przeglądarkowym YouTubie każdy odwiedzający spędził przeciętnie 4 godziny, 58 minut i 13 sekund, a na Facebooku - 2 godziny, 44 minuty i 17 sekund.
Przeglądarkowa wersja OLX.pl miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 11,28 do 10,82 mln użytkowników, w konsekwencji została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała dużo słabiej - z 11,18 do 10,97 mln.
Interia.pl zanotowała spadek z 15,67 do 14,85 mln użytkowników, przez co wzrosła jej strata do Allegro.pl (spadek z 15,72 do 15,45 mln) i Onet.pl (z 16,11 do 16,09 mln).

Na komputerach Grupa Google w porównaniu z sierpniem zanotowała wzrost liczby użytkowników z 21,57 do 21,88 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 5 godzin, 44 minut i 26 sekund do 5 godzin, 25 minut i 9 sekund.
Na smartfonach i tabletach Grupa Google przyciągnęła 25,27 mln internautów, każdego średnio na 17 godzin, 20 minut i 53 sekundy.

Natomiast w serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez WhatsAppa) każdy z 22,72 mln użytkowników spędził przeciętnie 23 godziny, 7 minut i 43 sekundy, a z TikToka 11,65 mln internautów korzystało średnio przez 19 godzin, 22 minuty i 22 sekundy.
Doba w aplikacji TikToka
Wśród aplikacji mobilnych zdecydowanym liderem zasięgowym jest Google z 21,45 mln użytkowników. Dalsze pozycje zajęły aplikacja Facebooka (18,83 mln), Messenger (18,3 mln) i aplikacja YouTube’a (18,1 mln).

Na mobilnym TikToku każdy odwiedzający spędził średnio 24 godziny. W aplikacji Facebooka przeciętny czas korzystania wyniósł 16 godzin, 44 minuty i 41 sekund, a w tej YouTube’a - 15 godzin, 19 minut i 55 sekund.











