TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama

Z Facebooka korzysta ok 85 proc. polskich internautów, natomiast na TikToku, mającym 10 mln użytkowników mniej, średni czas korzystania jest o ok. cztery godziny dłuższy. TikTok pod względem liczby odwiedzających zmniejszył stratę do Instagrama.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama
fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Facebooka odwiedziło 25,54 mln polskich internautów, co dało 85,93 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 15 godzin, 59 minut i 38 sekund.

Facebook ma przewagę mniej więcej 10 mln użytkowników na dwoma kolejnymi platformami społecznościowymi. Instagram przyciągnął w maju 15,96 mln polskich użytkowników (co dało 53,69 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 57 minut i 14 sekund, zaś TikTok – 15,49 mln internautów (52,12 proc. zasięgu), średnio na 19 godzin, 41 minut i 12 sekund.

Prawie trzy godziny na Snapchacie

Ranking zamyka trzecia w nim, po Facebooku i Instagramie, witryna należąca do Meta Platforms – Threads, która zanotowała u nas 2,57 mln użytkowników, 8,65 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z kolei platformę X odwiedziło 8,49 mln internautów (28,56 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 28 sekund.

Zestawienie uzupełniają inne globalne platformy. Pinterest przyciągnął 6,76 mln polskich internautów (22,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 52 minuty i 26 sekund, a Snapchat – 5,33 mln użytkowników (17,93 proc. zasięgu), średnio na 2 godziny, 55 minut i 59 sekund.

Reddit zanotował 4,65 mln użytkowników, 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 15,66 proc. zasięgu, zaś LinkedIn – 4,36 mln odwiedzających, 23 minut i 21 sekund średniego czasu oraz 14,67 proc. zasięgu. Natomiast blogi działające w domenie Blogspot odwiedziło 2,61 mln polskich internautów (8,78 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 3 minuty i 27 sekund.

grafika

W porównaniu do kwietnia Facebook zyskał 203 tys. polskich użytkowników (0,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 65 minut i 38 sekund (7,3 proc.). Na Instagramie liczba internautów zwiększyła się o 67,1 tys. (0,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 23 minuty i 24 sekundy (7 proc.).

Do tej drugiej platformy pod względem zasięgu zbliżył się TikTok, osiągając wzrost liczby odwiedzających o 504 tys. (3,4 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 29 minut i 3 sekundy (2,5 proc.).

Więcej Polaków na platformie X, spadki Pinteresta i Snapchata

Na platformie X przybyło aż 1,15 mln internautów (15,6 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego minimalnie zmalał – o 9 sekund, czyli 0,1 proc. Na Reddicie przy wzroście liczby użytkowników o 724,8 tys. (18,4 proc.) przeciętny czas skrócił się o 8 minut i 24 sekundy (24,2 proc.).

Pinterest zanotował spadek liczby odwiedzających o 261,9 tys. (3,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 19 sekund (6,7 proc.), zaś Snapchat – spadek o 258,7 tys. użytkowników (4,6 proc.) oraz wzrost o 13 minut i 39 sekund (8,4 proc.) średniego czasu.

W obu statystykach zmalały wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 268,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i sekundę przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), a Blogspot – 140,9 tys. odwiedzających (5,1 proc.) i 62 sekundy średniego czasu (23,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą