Więcej niż co dziesiąty Polak korzysta z platform streamingowych

Według Krajowego Instytutu Mediów, aktywność na platformach streamingowych deklaruje 12,9 proc. Polaków. Z tego typu usług korzystają także dzieci – w grupie 4-9 lat odsetek użytkowników wynosi 7,4 proc., w grupie 10-12 lat wzrasta do 18,3 proc. Wśród osób 16-24 lata korzystanie z platform streamingowych deklaruje 32,9 proc., a wśród 25-45-latków – 18,3 proc. W grupie 46-65 lat odsetek korzystających spada do 6,9 proc.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Streaming jest zatem domeną ludzi młodych – wśród użytkowników 70,4 proc. stanowi grupa 16-45-latków. Obok wieku, korzystanie z platform streamingowych wyróżnia także wykształcenie i miejsce zamieszkania użytkowników. Wśród nich co trzeci (32,2 proc.) ma wyższe wykształcenie, zaś 65,5 proc. to mieszkańcy miast.

Współkorzystanie z innych treści dostępnych w Internecie w grupie korzystających z platform streamingowych jest znacząco większe niż w grupie ogółu internautów. Użytkownicy streamingu częściej korzystają z VOD (69,6 proc.; wśród ogółu internautów w wieku 4 lat i więcej odsetek korzystających z VOD wynosi 41 proc.), częściej także sięgają po podcasty (33,8 proc.; wśród ogółu Internautów w wieku 4 lat i więcej - 13,2 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polakow-slucha-podcastow,7169793163417729a ##

Co więcej, ta grupa także częściej sięga po książki – czytanie książek w wersji papierowej w ciągu ostatnich 30 dni zadeklarowało 47,7 proc. użytkowników streamingu (wśród ogółu Polaków w wieku 4 lat i więcej - 31 proc.). W grupie korzystających z platform streamingowych znacząco wyższy jest także odsetek słuchających audiobooków (14,8 proc.; wśród ogółu Polaków w wieku 4 lat i więcej - 3,9 proc.).

grafika

„Jednoźródłowe dane pozwalają na przyglądanie się wszystkim mediom w ujęciu holistycznym. Badanie Założycielskie dostarcza insightów, które pozwalają zbudować wielowymiarowy obraz użytkownika mediów. Objęte są nim osoby od 4 roku życia, bez górnej granicy wieku, dzięki czemu dane na jakich pracujemy, mówią o pełnym przekroju społeczeństwa” – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krajowy-instytut-mediow-badanie-zalozycielskie,7169844928985217a ##

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 roku. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. KIM bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krajowy-instytut-mediow-badania-sluchalnosci-radia-dvb-t2-hevc-dab-jakie-koszty,7169794221340289a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"