Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube’em (Mediapanel ze stycznia)

W wynikach badania Mediapanel wprowadzono dane o średnim czasie korzystania przez polskich internautów z serwisów i aplikacji. W styczniu br. WP.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Onet.pl i Interia, na komputerach lider to YouTube nieznacznie wyprzedzający Netflixa, natomiast w mobile’u na czele jest TikTok, w którym polski internauta spędził średnio 19,5 godziny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel w styczniu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,28 mln polskich internautów, co dało 97 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził tam średnio 6 godzin i prawie 13 minut.

Przeciętny czas korzystania przez użytkownika w ciągu miesiąca (ATS) po raz pierwszy jest prezentowany w ogólnych wynikach Mediapanelu. W komunikacie prasowym uzasadniono, że to „odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku”, a nowy parametr „pozwala określić zaangażowanie odbiorców w poszczególne kanały mediowe, a tym samym znacząco poszerza wiedzę o sposobie konsumpcji internetu przez użytkowników”.

W porównaniu z grudniem ub.r. Grupa Google, tak jak duża część wydawców, osiągnęła wzrost: z 28,77 do 29,28 mln użytkowników i 96,8 do 97 proc. zasięgu. Natomiast w styczniu ub.r. przy 28,33 mln odwiedzających miała 97,4 proc. zasięgu, ponieważ łączna liczba internautów w Polsce była wtedy o 0,9 mln niższa niż w styczniu br.

Na YouTubie polski internauta przez 19 godzin miesięcznie

Należąca go Google’a platforma YouTube, klasyfikowana w Mediapanelu osobno, jaka serwis www i aplikacja mobilna miała w zeszłym miesiącu 26,88 mln polskich użytkowników, 89,1 proc. zasięgu oraz 19 godzin i 16 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem, z pozostałych wydawców tylko Grupa Google przekroczyła poziom 6 godzin. W grudniu ub.r. YouTube’a odwiedziło 25,88 mln polskich internautów, co dało 89 proc. zasięgu.

Natomiast przeglądarkowy Facebook zanotował 22,77 mln użytkowników, 75,5 proc. zasięgu (wobec 21,38 mln odwiedzających i 73,5 proc. zasięgu miesiąc wcześniej) oraz 4 godziny i prawie 45 minut przeciętnego czasu korzystania.

Grupa Wirtualna Polska przyciąga na dłużej niż platformy RASP i Allegro

Serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 22,91 mln internautów (w grudniu było ich 23,17 mln), z których każdy spędził tam 2 godziny i prawie 11 minut. Dłuższy czas korzystania przez przeciętnego internautę zanotowała Grupa Wirtualna Polska (2 godziny i 36 minut), w której serwisach i aplikacjach miesiąc do miesiąca liczba odwiedzających zwiększyła się z 20,88 do 22,23 mln.

Ponad dwie godziny średniego czasu korzystania osiągnęła też Grupa OLX (2 godziny i 3,5 minuty), a nieco poniżej tego poziomu jest Grupa Allegro (godzina i 52,5 minuty).

Grupa Polsat-Interia zanotowała godzinę i 22,5 minuty średniego czasu, Grupa TVN - godzinę i 10,5 minuty, a Grupa Agora - 45,5 minuty. Natomiast w przypadku Grupy Ceneo były to tylko 4 minuty i 38 sekund, a na Gov.pl - 5 minut i 18 sekund.

30 mln internautów w Polsce

Pierwszy raz łączna liczba internautów w Polsce, szacowana w ramach badania, sięgnęła 30 mln, z czego 25,3 mln korzystało z sieci codziennie. W grudniu użytkowników internetu było 29,7 mln (z czego 24,9 mln korzystających codziennie), a w styczniu ub.r. - 29,1 mln (25,4 mln korzystających codziennie).

grafika

Ponad 7 godzin na YouTubie, na WP.pl dłużej niż na Onecie

Google.com zanotował w styczniu 28,45 mln polskich użytkowników, 94,3 proc. zasięgu (wobec 28,03 mln internautów i 94,3 proc.) oraz 2 godziny, 26 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z kolei Google.pl odwiedziło 12,01 mln internautów (co dało 39,8 proc. zasięgu, o 1,4 pkt proc. więcej niż w grudniu), a każdy spędził przeciętnie 33 minuty i 35 sekund.

Liderem pod względem średniego czasu korzystania jest przeglądarkowy YouTube, gdzie wskaźnik ten wyniósł 7 godzin i prawie 20 minut.

Na WP.pl każdy użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 57 minut, na Onet.pl - godzinę i 41,5 minuty, na Allegro.pl - godzinę i 15,5 minuty, a na OLX.pl - godzinę i 7 minut. Liczba odwiedzjących WP.pl miesiąc do miesiąca zwiększyła się z 16,31 do 16,84 mln, natomiast na Onet.pl zmalała z 19,26 do 18,57 mln.

Najkrócej na Ceneo.pl

Porównywarka Ceneo.pl (należąca do Allegro) zanotowała spadek liczby odwiedzających z 13,81 do 13,77 mln, w styczniu każdy spędził w serwisie tylko 4 minuty i 25 sekund. Na rządowym portalu Gov.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 5 minut i 18 sekund, na Mediaexpert.pl - 6 minut i 31 sekund, a na Radiozet.pl - 6 minut i 39 sekund.

grafika

Netflix przyciąga na godzinę krócej niż YouTube

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 23,46 mln internautów (w grudniu ub.r. było to 22,84 mln), z których każdy korzystał średnio przez 2 godziny i nieco ponad 31 minut.

YouTube zanotował 8 godzin i prawie 39 minut przeciętnego czasu korzystania, a Netflix - 7 godzin i prawie 21 minut. Ten drugi serwis osiągnął miesiąc do miesiąca wzrost z 5,14 do 5,77 mln użytkowników.

Przeglądarkowy Instagram odwiedziło 5,52 mln internautów (wobec 4,95 mln w grudniu), którzy spędzili w serwisie średnio po 20 minut i 42 sekundy.

grafika

Ponad 2 godziny na WP.pl i Onet.pl

W porównaniu do grudnia Google.com zanotowało wzrost liczby użytkowników z 22,55 do 23,08 mln, przeglądarkowy YouTube - z 16,94 do 17,75 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,51 do 16,64 mln.

Odwiedzających zyskały też WP.pl (z 8,64 do 8,95 mln) i Onet.pl (z 8,27 do 8,81 mln). Na tym pierwszym portalu użytkownik spędził średnio 2 godziny i prawie 16 minut, a na drugim - 2 godziny i 4,5 minuty.

Powyżej godziny przeciętnego czasu korzystania zanotowały Interia.pl (godzina i 39 minut), Microsoft.com (godzina i 18 minut) oraz OLX.pl (godzina i 11,5 minuty).

grafika

W mobile’u YouTube przyciąga na 15 godzin

Na smarfotnach i tabletach Grupa Google zanotowała 26,58 mln użytkowników i 88,1 proc. zasięgu (wobec 26,33 mln internautów i 88,6 proc. zasięgu w grudniu ub.r.), YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna) - 24,41 mln internautów i 80,9 proc. zasięgu (przed miesiącem było to 24,3 mln użytkowników i 81,8 proc. zasięgu).

Natomiast liczba użytkowników stron i aplikacji Ringier Axel Springer Polska zmalała z 21,4 do 20,95 mln, a tych korzystających z Grupy Allegro - z 19,6 do 19,42 mln.

Pod względem średniego czasu korzystania bezkonkurencyjny jest YouTube - użytkownik spędził tam przeciętnie 14 godzin i 55,5 minuty. W przypadku platform Google było to 4 godziny i 37,5 minuty.

Czterech innych wydawców przekroczyło pułap godziny: Grupa OLX (godzina, 30 minut i 46 sekund), Grupa Wirtualna Polska (godzina, 29 minut i 48 sekund), Ringier Axel Springer Polska (godzina, 16 minut i 19 sekund) oraz Grupa Allegro (godzina, 15 minut i 24 sekundy).

grafika

Przeglądarkowy YouTube zanotował tylko 48 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika, mniej niż przeglądarkowy Facebook (59 minut i 34 sekundy) oraz WP.pl (51 minut i 9 sekund), a nieco więcej od Onet.pl (45 minut i 59 sekund).

Na Gov.pl przeciętny internauta spędził jedynie 2 minuty i 48 sekund, na Mediaexpert.pl - dwie sekundy dłużej, na Ceneo.pl - 3 minuty i 2 sekundy, a na Radiozet.pl - 4 minuty i 43 sekundy.

Onet zanotował spadek liczby użytkowników z 17,95 do 17,1 mln, przeglądarkowy Facebook - wzrost z 16,27 do 16,96 mln, a WP.pl - z 14,44 do 14,78 mln.

grafika

19,5 godziny na TikToku. Spotify przed Allegro

W rankingu aplikacji mobilnych nie zmieniła się kolejność na pierwszych 11 pozycjach. Aplikacja Google zanotowała wzrost z 24,36 do 24,84 mln użytkowników, YouTube - z 23,15 do 23,33 mln, Gmail - z 18,44 do 19,06 mln, a WhatsApp - z 14,76 do 15,45 mln.

W aplikacji Facebooka użytkownik spędził średnio 15 godzin i 47,5 minuty, w tej YouTube’a - 15 godzin i 6,5 minuty, a w aplikacji Instagrama - 5 godzin i 52,5 minuty.

Jeszcze wyższy wynik osiągnął TikTok - 19 godzin, 38 minut i 21 sekund. Liczba jego użytkowników zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 10,15 do 11,02 mln.

Aplikacja Allegro zanotowała natomiast spadek z 10,2 do 9,82 mln internautów, przez co spadła o trzy pozycję, wyprzedziły ją TikTok, Spotify Music (wzrost z 8,95 do 10,18 mln użytkowników) i Wiadomości (w górę z 8,86 do 11 mln).

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanie na czele jest Allegro. W porównaniu do grudnia WP Poczta zanotowała wzrost z 1,4 do 1,47 mln użytkowników, a Player - spadek z 1,67 do 1,47 mln.

Z WP Poczta internauta korzystał średnio przez 2 godziny i 30,5 minuty, z Playera - przez 3 godziny i prawie 27 minut, a z TVP VOD - przez 4 godziny i 12,5 minuty.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele