RASP przed Allegro i WP. W dół o2.pl i Eurozet (Mediapanel z września)

We wrześniu serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska miały więcej użytkowników niż te Grupy Allegro i Grupy Wirtualna Polska. Znacznie zmalała odwiedzalność o2.pl i platform internetowych Eurozetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
RASP przed Allegro i WP. W dół o2.pl i Eurozet (Mediapanel z września)

Trójka najpopularniejszych wydawców w polskim internecie od miesięcy pozostaje niezmienna. Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 28,86 mln użytkowników, 97,19 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 43 minuty i 32 sekundy średniego czasu korzystania, wobec 28,86 mln użytkowników, 97,29 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Klasyfikowany osobno YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna miał w zeszłym miesiącu 26,38 mln internautów, 88,86 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 31 minut i 20 sekund spędzonych średnio przez każdego odwiedzającego, a przeglądarkowa wersja Facebooka - 22,88 mln użytkowników, 77,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 51 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 21,72 do 22,05 mln. Wyprzedziła Grupę Allegro (spadek z 22,71 do 22,05 mln odwiedzających) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 22 do 22,04 mln).

Duży wzrost osiągnęła też Grupa TVN - z 13,52 do 14,23 mln odwiedzających. Natomiast liczba użytkowników w serwisach i aplikacjach Eurozetu zmalała z 10,67 do 9,46 mln.

W czołowej dwudziestce pojawiły się Grupa Popularne (9,62 mln użytkowników) oraz przeglądarkowe wersje Twittera i Instagrama (po 9,4 mln odwiedzających).

W badaniu łączną liczbę internautów oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w sierpniu), a tych korzystających z sieci każdego dnia - na 25,5 mln (0,2 mln więcej niż przed miesiącem).

grafika

YouTube przyciąga na najdłużej

Google.com odwiedziło we wrześniu 27,69 mln internautów, spędzając średnio po godzinie i 56 minut. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,68 mln użytkowników oraz godzinę, 56 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Średni czas korzystania z przeglądarkowego Facebooka wydłużył się z 3 godzin, 39 minut i 52 sekund do 3 godzin, 51 minut i 49 sekund, a w przypadku przeglądarkowej wersji YouTube’a nastąpił spadek z 7 godzin, 11 minut i 55 sekund do 6 godzin, 58 minut i 25 sekund.

o2.pl zanotowało spadek z 14,1 do 13,23 mln użytkowników, przez co zsunęło się z ósmego na jedenaste miejsce w rankingu.

grafika

Na komputerach 6 godzin na Netfliksie

Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach zanotowały 22,65 mln użytkowników, 76,29 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 12 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, wobec 22,24 mln internautów, 74,98 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 5 minut i 46 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.

Na YouTubie średni czas korzystania zmalał z 8 godzin, 51 minut i 7 sekund do 8 godzin, 36 minut i 33 sekund, w przeglądarkowym Netfliksie - z 6 godzin, 7 minut i 38 sekund do 5 godzin, 56 minut i 50 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka wydłużył się z 4 godzin, 39 minut i 31 sekund do 4 godzin, 49 minut i 34 sekund.

grafika

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby użytkowników z 16,14 do 16,63 mln, Allegro.pl - z 10,81 do 11,19 mln, WP.pl - z 7,95 do 8,45 mln, a Onet.pl - z 6,93 do 7,41 mln.

Natomiast w przeglądarkowym Netfiksie liczba odwiedzających zmniejszyła się z 5,01 do 4,73 mln.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 26,48 do 16,16 mln i średniego czasu korzystania z 5 godzin, 34 minut i 59 sekund do 5 godzin, 30 minut i 29 sekund.

Na YouTubie liczba internautów zmalała z 24,34 do 23,7 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 15 godzin, 13 minut i 59 sekund do 14 godzin, 31 minut i 20 sekund. Natomiast Ringier Axel Springer Polska osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 20,07 do 20,38 mln, a Grupa Wirtualna Polska - spadek z 19,97 do 19,89 mln.

grafika

W przeglądarkowym Facebooku w mobile’u liczba użytkowników zmniejszyła się z 16,66 do 15,88 mln, a przeciętny czas korzystania - z 32 minut i 42 sekund do 30 minut i 39 sekund.

Z kolei o2.pl zanotowało spadek z 13,59 do 12,53 mln, a średni czas korzystania - z 22 minut i 34 sekund do 17 minut i 25 sekund.

grafika

Godzinę krócej na TikToku, aplikacja Allegro ze spadkiem

Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 24,6 do 24,04 mln użytkowników oraz z godziny, 35 minut i 37 sekund do godziny, 32 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Średni czas spędzony przez odwiedzjącego zmalał też m.in. w aplikacjach YouTube’a (z 15 minut, 39 sekund i 16 sekund do 15 godzin, 8 minut i 40 sekund), Facebooka (z 16 godzin, 11 minut i 9 sekund do 15 godzin, 32 minut i 29 sekund) i TikToka (z 23 godzin, 12 minut i 47 sekund do 22 godzin, 10 minut i 16 sekund).

Za to aplikacja Messengera osiągnęła wzrost z 6 godzin, 40 minut i 11 sekund do 7 godzin i 5 minut, ta Instagrama - z 5 godzin, 26 minut i 26 sekund do 5 godzin, 35 minut i 52 sekund, a ta OLX - z godziny, 33 minut i 14 sekund do godziny, 39 minut i 19 sekund.

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w badaniu Mediapanel (czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności) liderujące Allegro zanotowało spadek liczby użytkowników z 11,58 do 9,81 mln i wzrost średniego czasu korzystania z godziny, 19 minut i 28 sekund do godziny, 34 minut i 3 seknd.

W aplikacji Jakdojade liczba internautów zwiększyła się z 2,82 do 3,23 mln, a w aplikacji Playera - z 1,05 do 1,47 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"