Trójka najpopularniejszych wydawców w polskim internecie od miesięcy pozostaje niezmienna. Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 28,86 mln użytkowników, 97,19 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 43 minuty i 32 sekundy średniego czasu korzystania, wobec 28,86 mln użytkowników, 97,29 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Klasyfikowany osobno YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna miał w zeszłym miesiącu 26,38 mln internautów, 88,86 proc. zasięgu oraz 18 godzin, 31 minut i 20 sekund spędzonych średnio przez każdego odwiedzającego, a przeglądarkowa wersja Facebooka - 22,88 mln użytkowników, 77,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 51 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników z 21,72 do 22,05 mln. Wyprzedziła Grupę Allegro (spadek z 22,71 do 22,05 mln odwiedzających) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 22 do 22,04 mln).

Duży wzrost osiągnęła też Grupa TVN - z 13,52 do 14,23 mln odwiedzających. Natomiast liczba użytkowników w serwisach i aplikacjach Eurozetu zmalała z 10,67 do 9,46 mln.
W czołowej dwudziestce pojawiły się Grupa Popularne (9,62 mln użytkowników) oraz przeglądarkowe wersje Twittera i Instagrama (po 9,4 mln odwiedzających).
W badaniu łączną liczbę internautów oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w sierpniu), a tych korzystających z sieci każdego dnia - na 25,5 mln (0,2 mln więcej niż przed miesiącem).

YouTube przyciąga na najdłużej
Google.com odwiedziło we wrześniu 27,69 mln internautów, spędzając średnio po godzinie i 56 minut. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,68 mln użytkowników oraz godzinę, 56 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Średni czas korzystania z przeglądarkowego Facebooka wydłużył się z 3 godzin, 39 minut i 52 sekund do 3 godzin, 51 minut i 49 sekund, a w przypadku przeglądarkowej wersji YouTube’a nastąpił spadek z 7 godzin, 11 minut i 55 sekund do 6 godzin, 58 minut i 25 sekund.
o2.pl zanotowało spadek z 14,1 do 13,23 mln użytkowników, przez co zsunęło się z ósmego na jedenaste miejsce w rankingu.

Na komputerach 6 godzin na Netfliksie
Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach zanotowały 22,65 mln użytkowników, 76,29 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 12 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, wobec 22,24 mln internautów, 74,98 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 5 minut i 46 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.
Na YouTubie średni czas korzystania zmalał z 8 godzin, 51 minut i 7 sekund do 8 godzin, 36 minut i 33 sekund, w przeglądarkowym Netfliksie - z 6 godzin, 7 minut i 38 sekund do 5 godzin, 56 minut i 50 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka wydłużył się z 4 godzin, 39 minut i 31 sekund do 4 godzin, 49 minut i 34 sekund.

Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby użytkowników z 16,14 do 16,63 mln, Allegro.pl - z 10,81 do 11,19 mln, WP.pl - z 7,95 do 8,45 mln, a Onet.pl - z 6,93 do 7,41 mln.
Natomiast w przeglądarkowym Netfiksie liczba odwiedzających zmniejszyła się z 5,01 do 4,73 mln.
Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 26,48 do 16,16 mln i średniego czasu korzystania z 5 godzin, 34 minut i 59 sekund do 5 godzin, 30 minut i 29 sekund.

Na YouTubie liczba internautów zmalała z 24,34 do 23,7 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 15 godzin, 13 minut i 59 sekund do 14 godzin, 31 minut i 20 sekund. Natomiast Ringier Axel Springer Polska osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 20,07 do 20,38 mln, a Grupa Wirtualna Polska - spadek z 19,97 do 19,89 mln.
W przeglądarkowym Facebooku w mobile’u liczba użytkowników zmniejszyła się z 16,66 do 15,88 mln, a przeciętny czas korzystania - z 32 minut i 42 sekund do 30 minut i 39 sekund.
Z kolei o2.pl zanotowało spadek z 13,59 do 12,53 mln, a średni czas korzystania - z 22 minut i 34 sekund do 17 minut i 25 sekund.

Godzinę krócej na TikToku, aplikacja Allegro ze spadkiem
Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 24,6 do 24,04 mln użytkowników oraz z godziny, 35 minut i 37 sekund do godziny, 32 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Średni czas spędzony przez odwiedzjącego zmalał też m.in. w aplikacjach YouTube’a (z 15 minut, 39 sekund i 16 sekund do 15 godzin, 8 minut i 40 sekund), Facebooka (z 16 godzin, 11 minut i 9 sekund do 15 godzin, 32 minut i 29 sekund) i TikToka (z 23 godzin, 12 minut i 47 sekund do 22 godzin, 10 minut i 16 sekund).
Za to aplikacja Messengera osiągnęła wzrost z 6 godzin, 40 minut i 11 sekund do 7 godzin i 5 minut, ta Instagrama - z 5 godzin, 26 minut i 26 sekund do 5 godzin, 35 minut i 52 sekund, a ta OLX - z godziny, 33 minut i 14 sekund do godziny, 39 minut i 19 sekund.
Wśród aplikacji audytowanych w badaniu Mediapanel (czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności) liderujące Allegro zanotowało spadek liczby użytkowników z 11,58 do 9,81 mln i wzrost średniego czasu korzystania z godziny, 19 minut i 28 sekund do godziny, 34 minut i 3 seknd.
W aplikacji Jakdojade liczba internautów zwiększyła się z 2,82 do 3,23 mln, a w aplikacji Playera - z 1,05 do 1,47 mln.











