Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)

Relacje z ZIO w Pjongczangu w TVP1 śledziło średnio 622 tys. widzów, w TVP2 - 292 tys., w TVP Sport - 15 tys., w Eurosporcie 1 - 97 tys., a w Eurosporcie 2 - 29 tys. Sumaryczne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 41,01 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP1. Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 622 tys. osób, w grupie 16-49 - 176 tys., a w 16-59 - 290 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,93 proc., 10,08 proc. i 11,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/igrzyska-olimpijskie-pjongczang-gdzie-transmisja-za-darmo-jak-sledzic-w-interncie ##

Wszystkie relacje związane z igrzyskami na antenie Dwójki śledziło odpowiednio 292 tys., 88 tys. i 16-59 - 142 tys. osób. Udziały tych transmisji wyniosły odpowiednio 6,12 proc., 5,10 proc. i 5,51 proc.

Audycje związane igrzyskami olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 15 tys. widzów (0,17 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 2 tys. osób (0,08 proc. udziału), a w 16-59 - 4 tys. osób (0,08 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/new-tv-total-video-discovery-wyniki-badania-ogladalnosc-igrzysk ##

ZIO w Pjongczangu szeroko były relacjonowane w kanałach Eurosportu. W Eurosport 1 śledziło je odpowiednio 97 tys., 21 tys. i 38 tys. widzów, a w Eurosporcie 2 - 29 tys., 10 tys. i 15 tys. Zawody pokazywały również trzy dodatkowe kanały Eurosportu uruchomione specjalnie na czas igrzysk, ale nie były one objęte badaniem Nielsen Audience Measurement.

grafika

Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 9 do 25 lutego 2018 roku zarówno w Telewizji Polskiej jak i w Eurosporcie zgromadziły transmisje związane ze skokami narciarskimi.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/druzynowy-konkurs-io-pjongczang-brazowy-medal-ilu-widzow-ogladalo ##

grafika

Wpływy reklamowe TVP i Eurosportu z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie 41,01 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 24,62 mln zł, Dwójka - 9,91 mln zł, Eurosport 1 - 3,79 mln, a Eurosport 2 - 2,69 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 8,44 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (2,44 mln zł) i Orlen (2,02 mln zł).

grafika

Przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 25,26 mln (71,21) Polaków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia