Image Art kontra Goodyear

Image Art pozwie firmę Goodyear w związku z najnowszą kampanią marki Dębica.

Media&Marketing Polska
Media&Marketing Polska
Udostępnij artykuł:

Robert Boczkowski, prezes agencji reklamowej Image Art, zamierza skierować do sądu sprawę przeciwko firmie Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. w związku z bezprawnym, jego zdaniem, wykorzystaniem kreacji agencji Image Art w najnowszej kampanii reklamowej marki Dębica przygotowanej przez agencję reklamową Euro RSCG Warsaw - informuje "Media&Marketing Polska".

Chodzi o spot reklamowy opon Dębica Frigo 2  emitowany od 20 października br., w którym główny bohater wypowiada kwestię: "Ja nie, Dębica". Była ona wcześniej (w 2001 r.) pointą filmu reklamowego, jaki dla firmy Goodyear i brandu Dębica przygotowała agencja reklamowa Image Art. Agencja ta przygotowała wówczas scenariusz i zrealizowała film pt. "Dębica - VIP" (obejrzyj film), w którym slogan "Janie, Dębica" pojawił się dwukrotnie, w dwóch różnych znaczeniach: na początku spotu "Janie, Dębica" oraz na końcu "Ja nie, Dębica". Według Boczkowskiego zgodnie z umową pomiędzy agencją i klientem zawartą 20 grudnia 2000 r. oraz umową na realizację filmu z 2 stycznia 2001 r. Goodyear mógł dysponować wszystkimi środkami reklamowymi w ramach kampanii, w tym spotem telewizyjnym, tylko do 31 grudnia 2001 r.

Jak czytamy w "MiMP" z korespondencji prowadzonej przez Boczkowskiego i Dominikę Kraśko wynika, że Kraśko uważa, iż koncepcja nowej kampanii marki Dębica i spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych nie stanowi modyfikacji poprzedniego filmu reklamowego (Dębica SA).

"Stworzyliśmy całkowicie nowy scenariusz, zachowując jedynie swoiste odniesienie do poprzedniej, tworzonej w 2001 r. przy współpracy z Państwem [Image Art - red.] kreacji przez użycie sformułowania "Ja nie, Dębica"" - czytamy w liście Dominiki Kraśko do Boczkowskiego z 31 października br. Kraśko twierdzi w nim, że jej firma nie wykorzystywała ani nie modyfikowała scenariusza filmu z 2001 r. (przygotowanego przez Image Art), jedynie zainspirowała się scenariuszem tamtego spotu w zakresie kojarzonego z oponami Dębica sformułowania. "Nowa kreacja istotnie odbiega od poprzedniej" - napisała Kraśko. Boczkowski uważa, że przedstawiciele Goodyeara świadomie naruszyli prawa autorskie i majątkowe Image Art.

- Jeszcze w listopadzie 2004 r. klient kontaktował się z agencją w sprawie ewentualnej współpracy przy "wykorzystaniu i przebudowie" reklamy "Janie, Dębica" lub "odkupienia praw do tej kreacji" - mówi Boczkowski. Wówczas prezes Image Art zgodził się na sprzedaż praw do kreacji i oczekiwał na przedstawienie warunków finansowych oferty, ale nie doczekał się.

 - Nie godzę się na bezprawne i cyniczne postępowanie firm, które tak jak Goodyear mają długą historię działalności, są doświadczone i wyedukowane marketingowo. Zakładam, że nasz były klient wykalkulował, co mu się bardziej w tej sytuacji opłaca, i na pewno nie jest to zatrzymanie kampanii. Image Art za kilka lat wygra proces, ale straty, jakie poniesie z tego tytułu Goodyear, będą zapewne z punktu widzenia tej firmy mało istotne - dodał Boczkowski.

Media&Marketing Polska
Autor artykułu:
Media&Marketing Polska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+