IMM: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium kwietnia. Wirtualnemedia w internetowym TOP10

Najbardziej opiniotwórczym medium w kwietniu była Wirtualna Polska z wynikiem 3,6 tys. wzmianek w innych mediach – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na drugim miejscu – z liczbą 3,4 tys. wzmianek – znalazł się TVN24. Podium zamyka „Rzeczpospolita”, osiągając wynik 3,3 tys. cytowań. Do pierwszej dziesiątki w kategorii portali internetowych wracają Wirtualnemedia.pl.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
IMM: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium kwietnia. Wirtualnemedia w internetowym TOP10

Wirtualna Polska została najbardziej opiniotwórczym medium w kwietniu dzięki nagłośnieniu zatrzymania przez CBA prezentera TVN24 Mateusza W. w związku ze śledztwem dotyczącym działalności zorganizowanej grupy przestępczej. Drugie miejsce, z wynikiem niespełna 3,4 tys. wzmianek i awansem o 3 pozycje, należy do TVN24. Podium zamyka „Rzeczpospolita” z wynikiem niemal 3,3 tys. odniesień w innych mediach.

grafika

WP najbardziej opiniotwórcze w internecie. Awans Wirtualnemedia.pl

Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali kwietnia zajęła Wirtualna Polska przed Onetem i Interią.

Awans o cztery pozycje notuje portal Wirtualnemedia.pl z 415 cytowaniami. Jak podaje IMM, inne redakcje cytowały naszą informację o nowych prowadzących program „Pytanie na śniadanie” – Annie Lewandowskiej i Łukaszu Kadziewiczu.

Awansem aż o 6 pozycji może pochwalić się Kanał Zero. Serwis funkcjonujący tylko na YouTube wygenerował 712 wzmianek m.in. dzięki wywiadowi na żywo z kandydatem na prezydenta Karolem Nawrockim.

grafika

W prasie bez zmian

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w kwietniu otwiera „Rzeczpospolita” z niemal 3,3 tys. wzmiankami. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała ponad 2,7 tys. cytowań. Trzeci jest „Fakt” z wynikiem ponad 2,1 tys. wzmianek.

grafika

W kategorii tygodników i dwutygodników kwietniowym liderem jest „Polityka”, która awansuje o dwie pozycje z liczbą 409 cytowań.

Drugie miejsce należy do „Newsweeka”, na którego inne redakcje powoływały się 390 razy. Podium zamyka „Wprost” z wynikiem 312 cytowań.

grafika

Najczęściej cytowane stacje telewizyjne i radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją kwietnia, utrzymując pozycję lidera i osiągając wynik niemal 3,4 tys. wzmianek, został TVN24. Na drugim miejscu  z liczbą 2,6 tys. cytowań znalazł się Polsat News. Miejsce trzecie zajmuje TV Republika z wynikiem blisko 1 tys. wzmianek i awansem o jedną pozycję.

grafika

Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych kwietnia utrzymało RMF FM, osiągając wynik blisko 2,4  tys. wzmianek. Kolejne miejsca należą do Radia ZET (ponad 1,4 tys. cytowań) i  Polskiego Radia Program I z wynikiem 458 cytowań.

grafika

Media o tematyce biznesowej. Liderem „Rzeczpospolita”

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej kwietnia otwiera „Rzeczpospolita”, osiągając wynik niemal 3,3 tys. wzmianek. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z blisko 2 tys. wzmiankami.

Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 493 odniesień w innych mediach.

W kategorii mediów internetowych o tematyce biznesowej, podium tworzą Business Insider, Money i Bankier.

Liderzy mediów regionalnych

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych kwietnia  otwiera „Głos Wielkopolski” (216 wzmianek). Gazeta opisywała incydent z udziałem lokalnych aktywistów, do którego doszło podczas wiecu Rafała Trzaskowskiego w Poznaniu. Działacze zakłócili przebieg wydarzenia, po czym zostali wyprowadzeni siłą przez ochronę.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Krakowska” (200 cytowań). Podium zamyka „Dziennik Zachodni” z wynikiem 198 wzmianek i awansem o jedną pozycję.

RASP liderem rankingu wydawnictw

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw kwietnia utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 8,2 tys. razy.

Na drugim miejscu – awansując o 2 pozycje – znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem niemal 5,9 tys. wzmianek badanych tytułów: ABC Zdrowie, Auto Kult, Dobre Programy, Gadżetomania, Money, O2, Pudelek, Wirtualne Media, Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Fotoblogia.

Podium zamyka Agora reprezentowana przez „Gazetę Wyborczą”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie blisko 5,4 tys. razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 52 393 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 kwietnia 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?