Imprezy sportowe coraz ważniejszym elementem w marketingu miejsc

- POT chce promować Polskę m.in. poprzez sport. Imprezy sportowe zaczynają odgrywać coraz większe znaczenie w tzw. marketingu miejsca, a przykładem jest wyścig kolarski Tour de Pologne - pisze Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Imprezy sportowe, zarówno te lokalne jak i o zasięgu międzynarodowym są magnesem, który przyciąga kibiców oraz turystów. Stąd też zaczynają one odgrywać coraz większe znaczenie w tzw. marketingu miejsca. Wszystkie duże wydarzenia, które są pretekstem do przyjazdu do Polski mają potencjał promocyjny, który Polska Organizacja Turystyczna wykorzystuje w umacnianiu wizerunku polskiej marki turystycznej.

Za przykład może posłużyć Tour de Pologne. Dlatego cieszę się, że od lat POT może współpracować przy wykorzystaniu medialnym tego wyścigu kolarskiego, znajdującego się w rankingu najważniejszych imprez tego typu w Europie. Tegoroczna, to edycja wyjątkowa, gdyż Tour de Pologne pojechał już po raz 70-ty, a dwa pierwsze etapy odbyły się we Włoszech. Polska Organizacja Turystyczna w dniu 25 lipca zorganizowała w Trento Wieczór Polski, który oprócz koncertu grupy Enej, objął prezentacje atrakcji turystycznych różnych regionów. Wydarzenie to uzupełnione zostało na terenie Włoch reklamą w telewizji i radio oraz na nośnikach zewnętrznych.

Działania promocyjne POT w kontekście wykorzystania Tour de Pologne jako kotwicy medialnej finansowane są ze środków unijnych w ramach działań promocyjno-informacyjnych kampanii produktowo-wizerunkowej Polski na wybranych rynkach zagranicznych, w tym na rynku włoskim, ze środków Działania 6.3 PO IG „Promujmy Polskę Razem”.

POT chce promować Polskę poprzez sport. Przykładem tego były już np. majowe mistrzostwa Europy w snookerze, a w ubiegłym roku Euro 2012, które okazało się rekordowe pod względem liczby zagranicznych turystów odwiedzających nasz kraj. Efekt przyjazdów po Euro 2012 miał być odłożony o 2-3 lata w czasie, czyli w latach 2013-2014, tymczasem już za 2012 odnotowaliśmy największy w ostatnich kilkunastu latach skok odwiedzin. Według statystyk POT, do Polski przyjechało 11 proc. więcej odwiedzających niż w 2011 roku.

Poprzez sport oraz rekomendacje chcemy budować pozytywny wizerunek Polski wśród gości nas odwiedzających. Dla budowy wizerunku turystycznego Polski, czyli dla zachęcenia turystów z całego świata do przyjazdów właśnie do tego miejsca, potrzeba pozytywnych emocji, które wywołują właśnie duże sportowe wydarzenia. W roku 2012 udział turystyki i przemysłu turystycznego w PKB, to prawie 6 proc., co umiejscawia turystykę wśród najbardziej dochodowych gałęzi polskiej gospodarki.

Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące