Infolinie banków: PKO BP liderem, ING Bank Śląski i Pekao SA z największymi spadkami

W ciągu ostatnich trzech lat największe spadki w rankingu infolinii bankowych odnotowały ING Bank Śląski, Pekao SA oraz Alior Bank, a największe wzrosty - BZWBK, Citi Handlowy oraz Eurobank. Niezmiennie od 2011 roku pierwsze miejsce zajmuje PKO Bank Polski - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

W ramach badania infolinie bankowe oraz kontakt mailowy z bankiem są poddawane ocenie pod różnymi względami, w tym m.in. czas oczekiwania na połączenie z konsultantem lub na odpowiedź mailową, jakość połączenia, dostępność infolinii, system wyboru tematów do rozmowy, uprzejmość konsultanta, zaangażowanie, wiedza produktowa.

W ciągu ostatnich sześciu lat istotnie wzrosła średnia jakość obsługi bankowej na infoliniach oraz przez kontakt e-mail. O ile jeszcze w 2010 roku średnia wszystkich banków wynosiła 66 pkt., o tyle obecnie wynosi 82,7 pkt.

grafika

Na przestrzeni lat infolinie poszczególnych banków zmieniały swoje miejsce w rankingu. Najbardziej stabilnymi bankami są tutaj PKO Bank Polski oraz Credit Agricole, które od lat niezmiennie utrzymują wysoki poziom swoich infolinii. Jednocześnie w ostatnim czasie widać duży spadek jakości infolinii banków, które wielokrotnie były w czołówce rankingowej: ING Bank Śląski – o 14,3 pkt., Pekao SA – o 8,3 pkt., Alior Bank – o 7,8 pkt.

Są także banki, które niegdyś nie należały do czołówki, zaś znacząco na przestrzeni lat poprawiły swoje wyniki: BZWBK – wzrost o 14,8 pkt., Citi Handlowy – wzrost o 7,6 pkt., Eurobank – wzrost o 7,2 pkt.

grafika

Średni czas oczekiwania na zgłoszenie konsultanta wynosi 24 sekundy, przy czym konsultanci banku z najlepszą infolinią odbierają telefon w ciągu 2 sekund, zaś najdłużej poczekamy w Pekao – 55 sekund. W przypadku tego banku czas oczekiwania na połączenie z konsultantem w porównaniu z poprzednią fala badania wydłużył się aż o 40 sekund.

grafika

Podobnie jest z oczekiwaniem na odpowiedź mailową. Średni czas oczekiwania wynosi 5,5 godz., przy czym w PKO BP odpowiedź uzyskamy w ciągu 1,4 godz., zaś najdłużej poczekamy w Pekao: 14,7 godz.

grafika

Badanie infolinii bankowych jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2010 r. (w dwóch falach rocznie). W ramach XII fali badania (listopad 2015) przeprowadzono łącznie 1920 audytów techniką Mystery Caller oraz Mystery Mailing przy pomocy audytorów ARC Rynek i Opinia w miesiącach od sierpnia do października 2015 r. Badaniem objęto 12 największych banków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"